Vattendetektor

Verisure k

okemuksia

Hälytyskeskuspäivystäjämme käsittelevät yli 20 000 hälytystä kuukaudessa.

 

Katso ja lue, miten olemme pystyneet auttamaan asiakkaitamme!

Oikosulku aiheutti tulipalon keskellä yötä: ”Siinä tilanteessa oli mahdotonta soittaa 112:een”

Timo Luiro heräsi aamuyöllä palovaroittimen sireenin huutoon. Unisena hän luuli kyseessä olevan vikahälytys. Ilmiliekit huoneen nurkassa paljastivat, että kyse on sekunneista ennen kuin palo leviää vaarantaen koko talon.

 

– Huoneen nurkka ja lattia olivat ilmiliekeissä. Savua oli kasvojen korkeudelle asti, Timo Luiro kertaa yöllistä tulipaloa omakotitalonsa olohuoneessa.

 

Luiro oli herännyt Verisuren palovaroittimen kovaan ääneen ja lähti unisena tarkastamaan, mistä hälytys johtuu. Samaan aikaan vaimo sai puhelun hälytyskeskuspäivystäjältä, joka varmisti asukkaiden olinpaikan ja antoi toimintaohjeet. Tilanteen vakavuuden ymmärrettyään Luiro ryhtyi alkusammutustöihin.

 

– Olimme unenpöpperöisinä ja siinä tilanteessa oli mahdotonta alkaa näpytellä 112 ja selittää, missä asumme ja mitä on tapahtunut. Oli helpotus, että Verisuren hälytyskeskus välitti avun paikalle meidän puolestamme.


Teknologia apuna hätätilanteen nopeassa arvioinnissa

 

Teknologialla ja kameroilla on tärkeä merkitys hätätilanteen todentamisessa. Luiron perheen tulipalotilanteessa, hälytyskeskuspäivystäjä varmisti kamerailmaisimen kuvista tilanteen ja minkä laajuista apua paikalle tarvitaan.

 

– Asiakas oli tässä tapauksessa unelias, eikä hänellä ollut herätyksen jälkeen heti selkeää kuvaa tilanteesta. On tärkeää, että pystymme varmentamaan hätätilanteen useasta lähteestä, jotta oikea apu saadaan paikalle mahdollisimman nopeasti, kertoo Verisuren hälytyskeskuspäivystäjä Tomi Rantakaulio.

 

Nopean reagoinnin ja alkusammutuksen ansiosta tulipalon leviäminen saatiin estettyä. Palon syyksi selvisi oikosulku talon lämmitystä ohjaavassa termostaatissa.

 

– Pahimmillaan olisimme nukkuneet ja kuolleet savun aiheuttamaan hapen vajaukseen, Luiro sanoo.

 

Lue lisää, miten Verisuren paloturva toimii: www.verisure.fi/palo

 


Heikkilöiden koti ja lemmikit pelastuivat: ”Luulin, että pahin on tapahtunut”

Verisuren hälytyskeskus sai savuhälytyksen Heikkilän perheen kotoa hieman ennen puoltapäivää. Hälytyskeskuspäivystäjän soitto perheen isälle paljasti, että oli epävarmaa, ovatko perheen lapset asunnossa. Apu oli saatava paikalle välittömästi.

 

Tulipalo sai alkunsa perheen hoidossa olevan kissan hypättyä liedelle. Kissa oli hamunnut liedellä olevaa kakkua ja saanut samalla levyn päälle. Kakkulautanen kuumentui niin paljon, että se räjähti. Kakku alkoi käryämään, kupu kuumeni ja muovikipot sulivat hellalle.

 

– Koko asunto oli täynnä savua, perheen äiti Paula Heikkilä kertoo.

Lapset kotona?

 

Verisuren hälytyskeskuksen saatua savuhälytyksen hälytyskeskuspäivystäjä soitti välittömästi perheen isälle varmistaakseen tilanteen. Soitto paljasti, että oli epävarmaa, ovatko perheen lapset kotona.

 

– Avasimme myös kamerailmaisimen kuvat, jotka vahvistivat, että Heikkilöiden kotona on tulipalo. Pelastuslaitoksen lisäksi paikalle hälytettiin hätäkeskuksen kautta välittömästi myös ensihoito, kertoo Verisuren hälytyskeskuksen päivystäjä Jukka Reilin.

 

Pian selvisi, että perheen lapset olivat ennättäneet lähteä kouluun ennen tulipalon alkua. Paula Heikkilällä oli kuitenkin huoli perheen lemmikkien kohtalosta.

 

– Kun ajoin pihaan, missä oli kaikki hälytysajoneuvot, ajattelin, että nyt on käynyt huonosti.

 

Apu paikalle seitsemässä minuutissa

 

Pelastuslaitos ehti paikalle seitsemässä minuutissa hälytyksestä. Palomiehet raivasivat tiensä sisään talon takaovesta ja alkava tulipalo oli sammutettu. Lemmikit saatiin turvaan.

 

– Jos meillä ei olisi ollut hälytysjärjestelmää, lemmikit olisivat kuolleet. Naapurimme ovat päivisin töissä, eikä kukaan olisi kuullut, jos tavalliset palohälyttimet olisivat soineet, Heikkilä sanoo.

 

– Nyt tiedämme, että vaikka jotain tapahtuisi, se ei tarkoita sitä, että tapahtuisi pahin mahdollinen. Se ei pääse niin pitkälle.

 

Lue lisää, miten Verisuren paloturva toimii: www.verisure.fi/palo

 

Verisuren hälytysjärjestelmä karkotti murtovarkaan: ”Enää ei tarvitse herätä yöllä paniikissa”

Helsingin Pakilassa sijaitsevaan ravintola PPK:hon on murtauduttu viimeisen viiden vuoden aikana useita kertoja. Ravintolayrittäjän mukaan yksi pahimmista hetkistä murroissa on se, kun joutuu ajomatkalla ravintolaan miettimään, mitä on tuhottu.

 

– Heräsin yöllä paniikissa ja mietin vain, mitä on viety ja mitä ravintolassa on tuhottu, ravintolayrittäjä Ibrahim Colgecen kertoo kokemistaan murroista.

Isoin huoli hänellä on ollut murtojen vaikutus yrityksen päivittäiseen toimintaan.

 

– Murron sattuessa asiakaspalvelu keskeytyy, hän perustelee.

 

Hälytysjärjestelmän asennus toi yrittäjälle huomattavasti turvallisemman ja ennen kaikkea huolettoman olon.

 

– Tiedän, että jos jotain tapahtuu, hälytyskeskuspäivystäjät ovat soittaneet poliisin ja asiat ovat jo hoidossa, kun itse saavun paikalle.

 

Verisuren palvelun toimivuus konkretisoitui Colgecenille vuoden alussa, kun ravintolaan yritettiin murtautua.

 

Hälytyskeskuspäivystäjä sai yöllä kahden aikaan hälytyksen Colgecenin ravintolasta ja tilanteen nopeasti todettuaan välitti tiedon poliisille sekä hälytti vartijan paikalle.

 

– Varas rikkoi oven lukon, mutta hälytysjärjestelmän lauetessa hän lähti heti karkuun. Mitään ei ehditty rikkoa tai viedä, Colgecen kuvailee.

 

– Uskon, että tämä murtoyritys oli viimeinen kerta.

 

Lue lisää, miten suojaat yrityksesi murroilta, tulipaloilta ja vesivahingoilta tästä.

 


Vuotavasta jääpalakoneesta mittava vesivahinko: ”Vuotovahti olisi ehkäissyt”

Lohjalaisen Palinin perheen keittiössä sattunut vesivahinko aiheutti lähes 20 000 euron remonttikustannusten lisäksi yli kuukauden kestäneen arkikaaoksen.

 

Vesivahinko alkoi huomaamatta jääkaapin yhteydessä olevasta jääpalakoneesta, joka oli liitetty vesijohtoverkostoon. Liitoskohta vuoti.

 

– Emme tiedä, oliko vesivuotoa kestänyt vuoden, puolivuotta vai muutaman kuukauden. Havaitsimme sen vasta, kun parketti alkoi tummua, Jari Palin kertoo vesivahingosta.

 

Korjausremontti on kestänyt kuivatuksineen yli kuukauden. Vesivahingosta koituu taloudellista kustannusta toistakymmentätuhatta euroa. Taloudellisen menetyksen lisäksi vesivuoto on sekoittanut perheen jokapäiväisen elämän pyykkihuollosta ruoanlaittoon.

– Työskentelen kotona ja tällä hetkellä työhuoneeseen on siirretty olohuoneen kaikki tavarat huonekaluista lasten playstationiin. Tämä hankaloittaa arkea valtavasti.

 

Remontin valmistuttua Palinien kotiin asennetaan Verisuren vesi- ja vuotovahti ympärivuorokautisella hälytyskeskusvalvonnalla, mikä ehkäisee jatkossa vastaavilta vahingoilta.

 

– Jos meillä olisi ollut vuotovahti, olisimme välttyneet koko rumbalta ja arki olisi jatkunut normaalisti, sillä vuotovahti olisi hälyttänyt ensimmäisestä pisarasta lähtien.

 

Lue lisää Verisuren vesi-ja vuotovahdista.

Millainen kodin hälytysjärjestelmä sopii perheellesi?

Tee nopea testimme tai soita suoraan 010 217 9110!

 

Maksuttomat vartijakäynnit tarvittaessa

”Kotini tuhoutuminen oli kiinni minuuteista”

Henrik Saarnikko, hänen vaimonsa Sanna ja heidän kolme lastaan lähtivät huhtikuisena maanantaiaamuna normaaliin tapaan töihin ja kouluun. Kotiin jäivät perheen kolme koiraa. Pian työpaikalleen saapumisen jälkeen Henrik sai puhelun Verisurelta: kodissanne on tulipalo.

 

Kaksi kuvaa kertovat maanantaisesta aamusta kaiken oleellisen. Räsymatto, jonka keskelle on palanut musta reikä ja pieni aukko lattiassa. Vahingot vaikuttavat pieniltä.

 

– Jos meillä ei olisi ollut valvottua hälytysjärjestelmää, meillä ei olisi nyt tätä kotia, kertaa Henrik Saarnikko viime kevään tapahtumia pusulalaisessa omakotitalossa.

 

Huhtikuun neljäs päivä kello 9:15 Verisuren hälytyskeskus saa 60-luvulla rakennetun omakotitalon palohälyttimestä hälytyksen. Hälytyskeskuspäivystäjä Otto soittaa välittömästi Henrik Saarnikolle ja tarkastaa, onko perhe paikalla. Selviää, ettei kukaan perheenjäsenistä ole kotona.

 

– Avasin kamerailmaisimen kuvat ja näin savua. Teimme hälytyksen välittömästi hätäkeskukseen, josta lähetettiin palokunta paikalle, Otto kertoo tapahtumien kulusta.

 

Naapuri ehtii hätiin

Henrik Saarnikon saatua Verisurelta puhelun palosta ja pelastuslaitoksen ollessa matkalla, hän ottaa heti yhteyttä naapuriinsa. Naapuri on juuri lähdössä kotoaan, mutta kääntyykin kannoillaan ja menee Saarnikkojen taloon.

 

Keittiössä on vastassa palava matto, jonka hän onnistuu sammuttamaan vedellä. Talon koirat hän ohjaa savuisesta ilmasta parvekkeelle. Alle kymmenessä minuutissa palohälytyksestä alkusammutus on tehty.

 

– Palopäällikön mukaan oli pienestä hetkestä kiinni, että palo olisi levinnyt ja sytyttänyt keittiön pöydän palamaan. Oli ihme, ettei palo ehtinyt levitä pidemmälle, Saarnikko kertoo.

 

Koira purrut kännykän varavirta-akun rikki

Saarnikkojen talon palo oli saanut alkunsa kännykän varavirta-akusta, jonka Henrik oli viikonloppuna ladannut ja asettanut ikkunalaudalle. Perheen yksi koirista oli napannut akun ja purrut sen rikki.

 

– Ihmettelen, ettei koiralle käynyt mitään. Tai että se ylipäänsä koski sähkölaitteeseen, Saarnikko miettii.

 

Saarnikon perhe on ollut palon jälkeen todella tarkka siitä, ettei yksikään laite ole koirien ulottuvilla. Myös esimerkiksi leivänpaahtimen pistoke otetaan pois seinästä, kun perhe lähtee kotoaan.

 

Kun Henrik Saarnikko ajoi paloaamuna talonsa pihaan, oli palokunta tuulettamassa kotia savusta. Päällimmäisenä tunteena ei ollut järkytys, vaan päinvastoin - helpotus.

 

– Hälytysjärjestelmää hankkiessa, emme ajatelleet, että perheemme kohtaisi tulipalon. Hälytysjärjestelmän ansiosta säästyimme kuitenkin pahimmalta. 

Maksuttomat vartijakäynnit tarvittaessa

”On turvallisempi olo, kun tiedämme varautuneemme ikäviin tilanteisiin”

Seinäjokelainen Mäkelän perhe viettää noin 100 päivää vuodesta kesämökillään poissa kotoa. He hankkivat Verisuren hälytyskeskuksen valvontaan liitetyn hälytysjärjestelmän kotiin saadakseen hätätilanteessa nopeasti avun paikalle, mutta huomasivat pian kodin suojaamisen tarkoittavan myös arjen mukavuutta.

 

Kimmo Mäkelä perheineen oli jo pitkään pohtinut hälytysjärjestelmän hankkimista metsän siimeksessä sijaitsevaan omakotitaloonsa. Erityisesti kodin paloturvallisuus huoletti: huomataanko tulipaloa riittävän ajoissa, jos perhe ei itse ole kotona?

 

Ennen hälytysjärjestelmän ostopäätöstä Mäkelän ystävä ilmoitti arpaonnen osuneen kohdalle. Hän oli voittanut Seinäjoen asuntomessuilta Verisuren hälytysjärjestelmän ja halusi lahjoittaa palkinnon Mäkelän perheen kotiin.

 

Vain kaksi viikkoa ennen hälytysjärjestelmän asennusta kodin paloturvallisuus tuli traagisella tavalla jälleen ajankohtaiseksi.

 

– Vaimoni siskon talo paloi kokonaan. Rahalla ei saa takaisin niitä asioita, joita oman kodin tulipalossa menettää, Mäkelä miettii.

 

Hälytyskeskuksen valvontaan liitettyjen palovaroittimien lisäksi myös varautuminen murtojen ja vesivahinkojen varalle on Mäkelälle tärkeää.

 

– Kotivakuutus korvaa vain äkilliset ja odottamattomat vesivahingot. Jos vesivuoto on ollut pitkäaikaista tiputteluvuotoa, sitä ei välttämättä korvata. Siksi Verisuren vuotovahti toimii meillä hyvänä turvana.

 

 Arjen mukavuutta mobiilisovelluksella

Mäkelän perhe on ehtinyt tutustua Verisuren hälytysjärjestelmään ja sen käyttöön nyt muutaman kuukauden ajan. Kimmo Mäkelä on huomannut, että kodin suojaamisessa ei ole kyse vain varautumisesta ikäviin tilanteisiin, vaan myös arjen mukavuudesta.

 

– Voin seurata mökillä mobiilisovelluksen kautta kodin lämpötilaa ja ilmankosteutta sekä näen, onko kaikki kunnossa.

 

– On myös kätevää nähdä puhelimesta heti, milloin lapset ovat tulleet koulusta kotiin ja ovatko he avanneet terassin oven viedäkseen koirat ulos, Mäkelä jatkaa.

 

Lapset omaksuivat osaksi rutiineja

Mäkelän perheeseen kuuluu vanhempien lisäksi kolme lasta, joista kaksi ovat yläkouluikäisiä ja kuopus 8-vuotias. Hälytysjärjestelmän käyttö avaimenperää vilauttamalla on sujunut myös perheen pienimmältä sujuvasti.

 

– Pari kertaa harjoittelimme yhdessä menemällä ulos ja tulemalla ovesta sisään. Hälytysjärjestelmän käyttö on tullut nopeasti osaksi arjen rutiineja.

 

Päivisin kotona oleilevista koiristakaan ei ole koitunut niin sanottuja vääriä hälytyksiä, sillä asentaja rajasi kamerailmaisimesta alueet, missä koirat liikkuvat.

 

– Täytyy myöntää, että hälytysjärjestelmän asennuksen jälkeen on ollut turvallisempi olo, kun tiedän, että olemme varautuneet ikävien tilanteiden varalle.

Mitä muuta asiakkaamme sanovat?

Puhuvat palovaroittimet pelastivat henkiä

Olemme olleet Verisure-asiakkaita useamman vuoden. Järjestelmän tositestauksen jouduimme suorittamaan jouluaattona vuonna 2013 klo 4.40, jolloin saunarakennuksessamme syttyi tulipalo. Erillisessä rakennuksessa nukkui kaksi henkilöä, jotka heräsivät palohälyttimeen, kuten myös päärakennuksessa nukkuva muu perhe. Hälytykeskus otti meihin yhteyttä välittömästi ja soitti pyynnöstämme palokunnan paikalle. Aika nopeasti saapui myös vartija paikalle. Sauna vaurioitui, mutta ihmiset selvisivät. 

Jälkeenpäin ajateltuna tuntuu että tämäntyyppinen järjestelmä tulisi olla pakollinen jokaisessa taloudessa. Meillä oli saunamökissä toinenkin hälytin mutta siitä oli patteri loppu. Varmasti voidaan sanoa, että Verisure-järjestelmä pelasti tässä tapauksessa kaksi ihmishenkeä. Itse en ole ollut aikaisemmin vakuuttunut puhuvasta palohälyttimestä, mutta mökissä nukkujat kertoivat että unenpöpperössä rauhallinen ihmisääni helpotti reagoimaan oikein tilanteeseen. 


Pekka ja Ritva

Verisuren asiakkaana vuodesta 2012

Toimiva ja turvallinen

Verisuren tuotteet ja palvelut antavat mielenrauhaa ja turvaa, kun olemme kotona, mutta myös silloin kun olemme itse poissa. Hälytyksen sattuessa soitto hälytyskeskuksesta tulee ihan äärettömän nopeasti.

Mobiilisovelluksella on näppärä kytkeä hälytys päälle ja pois. Sovellus helpottaa myös arkea, kun sen avulla näkee milloin lapsi on tullut koulusta kotiin.

Helena

Verisuren asiakkaana vuodesta 2003

Mukavaa ja ystävällistä palvelua

Olen pari kertaa joutunut soittamaan Verisurelle, koska meidän hälytyslaitteessa ollut jokin pieni häiriö. Mistään en ole ikinä saanut niin mukavaa ja ystävällistä asiakaspalvelua kuin teiltä! Kiitän oikein todella lämpimästi! Aina on asia saatu hoidettua ja erittäin ystävällisesti. Monella firmalla olisi teiltä opittavaa! :) 

Kiitän oikein todella lämpimästi! Aina on asia saatu hoidettua ja erittäin ystävällisesti. Monella firmalla olisi teiltä opittavaa! :) 

Petri

Verisuren asiakkaana vuodesta 2010

Jätä puhelinnumero tai soita 010 217 9110

niin autamme valitsemaan sinulle sopivimman järjestelmän. Yhteystietojen jättäminen ei sido sinua turvajärjestelmän tilaamiseen.


KYLLA, OLEN KIINNOSTUNUT

Yleiskatsaus

Vaihde

010 217 9000
Asiakaspalvelu, arkisin 8-20

010 217 9195
Hälytyskeskus, 24/7

010 217 9100
Myynti

010 217 9110
asiakaspalvelu@verisure.fi

Usein kysyttyä

Ota yhteyttä soittamalla numeroon 0102179110 tai lähetä yhteydenottopyyntö, niin autamme sinua valitsemaan juuri sinun kotiisi sopivan ratkaisun.

Verisure tarjoaa kehittyneen palovaroitusjärjestelmän, joka on varustettu sarjaankytketyillä palovaroittimilla. Ne varoittavat palosta sekä puheäänellä että hälytyssireenillä. Palovaroittimen havaitessa savua, tieto hälytyksestä menee välittömästi hälytyskeskukseemme ja lisäksi saat tekstiviestin hälytyksestä matkapuhelimeesi. Jos kaksi palovaroitinta havaitsee savua samanaikaisesti, hälytyspäivystäjämme ryhtyy välittömiin toimenpiteisiin, vaikka kukaan ei olisi kotona. Palovaroittimet voidaan myös kytkeä yhteen kamerailmaisintemme kanssa. Ne ottavat kuvasarjan palohälytyksen sattuessa ja lähettävät kuvat hälytyskeskukseen. Hälytyksen syyn kuvavarmennus on päivystäjälle lisätyökalu, jotta hän voisi nopeasti ryhtyä oikeisiin toimenpiteisiin.

Hälytyksen tapahtuessa kamerailmaisin aktivoituu ja kuvat lähetetään hälytyskeskukseen. Kuvien avulla päivystäjä voi nopeasti aloittaa oikeat toimenpiteet, lähettää paikalle vartijan tai välittää tiedon
hätäkeskukseen, josta voidaan lähettää paikalle oikeaa apua. Kamerailmaisin ottaa kuvia vain hälytyksen sattuessa eikä sitä voi aktivoida hälytyskeskuksesta, joten se ei loukkaa yksityisyyttäsi.

Hälytyskeskuksemme päivystää ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Hälytyskeskuksemme on sertifioitu laatustandardin ISO 9001:2008 mukaisesti ja sillä on Finanssialan Keskusliiton hyväksyntä. Hälytyskeskuksemme on erikoistunut valvomaan koteihin asennettuja järjestelmiä ja valvomme vain kohteita, joihin on asennettu omia järjestelmiämme. Päivystäjämme ja muu henkilöstömme ovat
erikoistuneet omiin tuotteisiimme ja palveluihimme, joten he osaavat auttaa asiakkaitamme kaikissa järjestelmiin tai palveluihin liittyvissä asioissa. Saat aina yhteyden hälytyskeskukseemme soittamalla numeroon
010 217 9100.

Sosiaaliset mediat

Facebook