Tietosuoja

Yksityisasiakkaiden tietosuojailmoitus

Yleistä ja tämän tietosuojaselosteen soveltamisala

– Jos olet kotitalousasiakas tai nimetty käyttäjä

Oikeutesi tietosuojaan on erittäin tärkeä meille Verisurella. Pyrimme varmistamaan, että tunnet olosi turvalliseksi, kun käsittelemme henkilötietojasi. Tämän tietosuojaselosteen ("Tietosuojaseloste") tarkoituksena on antaa sinulle tietoa siitä, miten me käsittelemme henkilötietojasi sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tämä tietosuojaseloste koskee kotitalousasiakkaitamme ("Kotitalousasiakkaat") ja soveltuvin osin kotitalousasiakkaidemme nimeämiä henkilöitä ("Nimetyt käyttäjät"), jotka käyttävät palveluitamme, mukaan lukien kodin turvahälytysjärjestelmien ja kameroiden ("Palvelut") yhteydessä myytäviä tuotteitamme, sekä kotitalousasiakkaan nimeämiä hätäyhteyshenkilöitä ("Hätäyhteyshenkilö").

  • Jos olet yritysasiakas, löydät sovellettavan tietosuojaselosteen täältä .
  • Jos vierailet Verisure-palveluja käyttävissä asuintiloissa, löydät sovellettavan tietosuojaselosteen täältä.
  • Jos vierailet Verisure-palveluita käyttävissä liiketiloissa, löydät sovellettavan tietosuojaselosteen täältä.

Rekisterinpitäjän roolissa varmistamme, että soveltuvaa tietosuojalainsäädäntöä noudatetaan aina ja että käsittelemme henkilötietojasi vain tässä tietosuojaselosteessa kuvattuihin tarkoituksiin.

Tietyissä henkilötietojen käsittelyissä kotitalousasiakas on rekisterinpitäjä joko itsenäisesti tai yhdessä Verisuren kanssa.

Jos haluat muuten lisätietoa Verisuren palveluista ja niihin soveltuvista sopimusehdoista, tutustu seuraavin linkkeihin:

Sopimusehdot (verisure.fi)

Käyttöohjeet | Verisure
 

Miten ja miksi käsittelemme henkilötietojasi

Käsittelemme henkilötietojasi vain, jos käsittely on tarpeen alla kuvattujen käsittelytarkoitusten täyttämiseksi.

Käsittelemme henkilötietojasi seuraaviin tarkoituksiin:

1. Asiakassuhteen luominen ja ylläpitäminen
1.1. Sopimuksen tekeminen kanssasi
1.2. Luottotietojen tarkistaminen ostohetkellä.
1.3. Kanssasi tehdyn sopimuksen hallinnointi, mukaan lukien maksujen hallinta,
1.4. Nykyisten ja palaavien asiakassuhteiden hallinta ja mahdollistaminen mahdollisimman huolellisesti.

2. Palvelujen tarjoaminen
2.1. valvoa tiloja palvelujen kautta
2.2. Hälytyksen laukaisevien tilanteiden hallinta
2.3. Arvioidaksemme ja seurataksemme, miten käsittelemme hälytyksen laukaisevia tilanteita Varmistaaksemme, että noudatamme lakisääteisiä velvollisuuksiamme entisiä aktiivisia asiakkaita kohtaan.

3. Palveluihin liittyvän tuen tarjoaminen kotitalousasiakkaille.
3.1. Tarjotaksemme asiakaspalvelua ja teknistä tukea Palveluihimme liittyen
3.2. Kotitalousasiakkaiden avustaminen vakuutuskorvausvaatimuksen tai muun oikeudellisen vaatimuksen yhteydessä.
3.3. Asiakasvalitusten käsittely
3.4. yhteistyö lainvalvontaviranomaisten tai sääntelyviranomaisten kanssa rikollisuuden torjumiseksi tai kotitalousasiakkaidemme turvallisuuden suojelemiseksi.

4. Verisuren palvelujen kehittäminen
4.1. Laadunvarmistus
4.2. Verisuren henkilöstön koulutus
4.3. Verisuren palvelujen kehittäminen
4.4. Tekoälymallin kouluttaminen, jota käytetään Verisuren palveluiden kehittämiseen (uusien tuotteiden ja palveluiden koulutus ja kehittäminen)

5. Verisure-mobiilisovelluksen ja Omat Sivut-asiakasportaalin tarjoaminen

6. Digitaalisten lisä- ja valinnaisten palvelujen tarjoaminen
6.1. Works With
6.2. Identiteettisuoja

7. Verisure-verkkokaupan tarjoaminen
7.1. Tilausten tekeminen ja hallinnointi verkkokaupassamme

8. Markkinointi ja analytiikka
8.1. Markkinoidaksemme palveluitamme
8.2. Kampanjoidemme, suositteluohjelmiemme jne. hallinnoimiseksi ja analysoimiseksi.

9. Verisuren oikeudelliset edut
9.1. lakisääteisten velvoitteidemme noudattaminen
9.2. Liiketoiminnan uudelleenjärjestelyjen tai sulautumisten mahdollistaminen.
9.3. Oikeudellisten etujemme suojaamiseksi riitatilanteessa.

Täydelliset tiedot siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi, mukaan lukien tiedot sovellettavista oikeusperustoista, henkilötietojesi vastaanottajista, henkilötietojen kansainvälisistä siirroista ja kriteereistä, joita käytetään sovellettavien säilytysaikojen määrittämiseksi, ovat saatavilla Tietosuoja-sivulla.

Sinun oikeutesi

Sinulla on oikeus saada tietoa siitä, mitä sinua koskevia henkilötietoja käsittelemme ja mitä teemme henkilötiedoillasi. Sinulla on myös oikeus valvoa, miten henkilötietojasi käsitellään, mikä tarkoittaa, että sinulla on oikeus tutustua henkilötietoihisi. Tietyissä tilanteissa sinulla on myös oikeus saada henkilötietosi poistetuksi, pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista, oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen sekä oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Jos käsittelemme henkilötietojasi suostumuksesi perusteella, sinulla on aina oikeus peruuttaa suostumuksesi. Jos uskot, että olemme käsitelleet tietojasi lainvastaisesti, sinulla on oikeus tehdä valitus Tietosuojavaltuutetulle.

Yhteystiedot

Jos sinulla on kysyttävää tästä tietosuojailmoituksesta, henkilötietojesi käsittelystä tai jos haluat käyttää oikeuksiasi, ota meihin yhteyttä:

Verisure Oy, y-tunnus 1773522-2 .

Postiosoite: PL 80, 00241 Helsinki

Käyntiosoite: Televisiokatu 4, 00240 Helsinki

Sähköposti: [email protected]

Puhelin: 010 217 9000

Verkkosivusto: https://www.verisure.fi

Sisällysluettelo

1. Yleistä
2. Rekisterinpitäjä ja tietosuojavastaava
3. Henkilökohtaisten tietojen käsittely
4. Henkilötietojen kerääminen
5. Henkilötietojen säilyttäminen
6. Kenelle jaamme henkilötietojasi?
7. Automatiosoitu päätöksenteko
8. Missä tietojasi käsitellään?
9. Sinun oikeutesi
10. Suojaamme henkilötietojasi
11. Evästeet
12. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen
13. Kuinka ottaa meihin yhteyttä

1. Yleistä

1.1 Oikeutesi tietosuojaan on meille erittäin tärkeä [rekisterinpitäjä], rekisterinumero. [Täytä] ("Verisure"). Tavoitteenamme on varmistaa, että tunnet olosi mukavaksi henkilötietojesi käsittelyn suhteen. Tämän tietosuojailmoituksen ("tietosuojailmoitus") tarkoituksena on antaa tietoa siitä, miten varmistamme, että henkilötietojasi käsitellään sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.

1.2 Tämä tietosuojaseloste koskee kotitalousasiakkaitamme ("Kotitalousasiakkaat") ja kotitalousasiakkaidemme nimeämiä henkilöitä ("Käyttäjät"), kuten kotitalouden jäseniä, jotka käyttävät palveluitamme, mukaan lukien kodin hälytysjärjestelmien ja -kameroiden ("Palvelut") yhteydessä myytäviä tuotteitamme. Jos Kotitalousasiakas nimeää yhteyshenkilöitä, joihin voidaan ottaa yhteyttä hälytyksen laukaisevan tapahtuman sattuessa ("Hätäyhteyshenkilö"), käsittelemme myös tällaisten Hätäyhteyshenkilöiden henkilötietoja.

Kotitalousasiakkaana sinua pyydetään varmistamaan, että jaat tämän tietosuojaselosteen käyttäjillesi ja hätäyhteyshenkilöillesi.
Jos olet yritysasiakas, löydät sovellettavan tietosuojaselosteen täältä.
Jos olet Verisure-palveluja käyttävien asuintilojen vierailija, löydät sovellettavan tietosuojaselosteen täältä.
Jos olet Verisure-palveluja käyttävien liiketilojen vierailija, löydät sovellettavan tietosuojaselosteen täältä.

1.3 Tarkempia tietoja valitsemistasi palveluista ja niiden toiminnoista saat osoitteesta https://www.verisure.fi/ehdot ja https://www.verisure.fi/kayttoohjeet.

2. Rekisterinpitäjä ja tietosuojavastaava

2.1 Verisure on rekisterinpitäjä, joka käsittelee henkilötietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, ja olemme siten vastuussa siitä, että henkilötietojen käsittelyssä noudatetaan sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä.

2.2 Tietyissä henkilötietojen käsittelyissä Kotitalousasiakas on rekisterinpitäjä joko itsenäisesti tai yhdessä Verisuren kanssa. Verisure ja Kotitalousasiakas ovat yhteisiä rekisterinpitäjiä henkilötietojen käsittelyssä, kun henkilötietoja kerätään palveluiden kautta. Verisure on ensisijainen yhteyspiste henkilötietojesi käsittelyyn silloin, kun Verisure ja Kotitalouasasiakas ovat yhteisrekisterinpitäjiä, muun muassa yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisten rekisteröityjen oikeuksien toteuttamiseksi (ks. kohta 9). Löydät yhteystietomme kohdasta 13.

Kotitalousasiakas on itsenäinen rekisterinpitäjä, kun Kotitalousasiakas käsittelee henkilötietoja seuraavia tarkoituksia varten:
– Kotitalousasiakkaan omaan käyttöön tarkoitetut itse käytettävät valvontatoiminnot (esim. suoratoisto, videotallennus, video-ovikello).
– Verisure-palveluiden henkilökohtainen hallinta, kuten käyttöoikeuksien antaminen kolmansille osapuolille (esim. siivooja, Airbnb-vieraat).
– Kotitalousasiakkaan suorittama henkilötietojen myöhempi käsittely Verisure-ympäristön ulkopuolella, esimerkiksi sisällön jakaminen viranomaisille tai vakuutusyhtiölle.

Tämän tietosuojaselosteen soveltamisala rajoittuu henkilötietojen käsittelyyn, jossa Verisure on rekisterinpitäjä joko itsenäisesti tai yhdessä Kotitalousasiakkaan kanssa. Jos haluat lisätietoja Kotitalousasiakkaan suorittamasta henkilötietojen käsittelystä, ota yhteyttä Kotitalousasiakkaaseen.

2.3 Olemme nimittäneet tietosuojavastaavan ("tietosuojavastaava"), joka valvoo sitä, että henkilötietojen käsittely tapahtuu sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.

2.4 Tietosuojavastaavan tavoittaa osoitteesta [email protected]. Tietosuojavastaavalle voi myös lähettää postia osoitteeseen PL 80, 00241 Helsinki. Merkitsethän kuoreen tällöin vastaanottajaksi Verisuren lisäksi “rekisteriasiat”.

3. Henkilökohtaisten tietojen käsittely

Alta voit lukea lisätietoa siitä, miten Verisure käsittelee henkilötietojasi käyttäessäsi Verisuren palveluja.

3.1 Asiakassuhteen luominen ja ylläpitäminen

3.1.1 Sopimuksen tekeminen kanssasi: Verisure on rekisterinpitäjä

3.1.1.1 Mitä teemme: Käsittelemme kotitalousasiakkaan henkilötietoja antaessamme tarjouksen ja tehdäksemme sopimuksen kotitalousasiakkaan kanssa.

3.1.1.2 Henkilötietojen luokat: Kotitalousasiakkaan yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Tiedot, jotka ovat välttämättömiä tarjouksen laatimiseksi, kuten kotitalousasiakkaan kiinteistön tyyppi ja kotitalouteen kuuluvien käyttäjien lukumäärä.
Kotitalousasiakkaan henkilötunnus. Palvelun maksamisen mahdollistamiseen liittyvät tiedot, kuten valittu maksutapa. Muut tiedot, jotka kotitalousasiakas antaa meille ja jotka ovat merkityksellisiä käsittelyn tarkoituksen kannalta.

3.1.1.3 Henkilötietojen käsittelyperuste: Käsittely on tarpeen sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi kotitalousasiakkaan pyynnöstä (tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan b alakohta).

3.1.1.4 Säilytysaika: Tietoja säilytetään vain niin kauan, kuin on tarpeellista sopimuksen tekemiseksi kanssasi. Elektronisen turvakartoituksen yhteydessä tarjouksen laatimista varten kerättyjä henkilötietoja (kohteen ominaisuuksista) säilytetään enintään 3 kuukautta tarjouksen tekemisen jälkeen, jonka jälkeen tiedot anonymisoidaan. Huomaathan, että samoja tietoja voidaan hyödyntää muihin tarkoituksiin, jolloin säilytysaika on pidempi.
Katso esimerkiksi tietosuojaselosteen kohta kanssasi tehdyn sopimuksen hallinnoimisesta.

3.1.2 Kotitalousasiakkaan luottotietojen tarkistaminen ostohetkellä

3.1.2.1 Mitä me teemme: Suoritamme luottotarkastuksen kaikille uusille kuluttaja-asiakkaille. Teemme luottotarkistuksen ennen kuin teemme sopimuksen Verisuren palveluista kanssasi. Jos suoritamme sinulle luottotarkistuksen, saat kopion siitä sähköpostitse tai postitse luottotietoja ylläpitävältä yritykseltä. Luottotietosi tulos jaetaan vain meille ja sinulle.

3.1.2.2 Henkilötietojen luokat: Henkilötunnus, tieto luottotiedoistasi.

3.1.2.3 Henkilötietojen käsittelyperuste: Käsittelemme henkilötietojasi perustuen Verisuren oikeutettuun etuun varmistaaksemme sinun maksukykysi maksaa Verisuren palveluista. Katsomme, että sinun etusi tai perusoikeutesi ja -vapaudet eivät asetu edellä mainittujen oikeutettujen etujemme edelle.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.1.2.4 Säilytysaika: Luottotarkistustieto poistetaan heti kyselyn jälkeen.

3.1.3 Kotitalousasiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen hallinnointi, mukaan lukien maksujen hallinta. Verisure on rekisterinpitäjä

3.1.3.1 Mitä teemme: Käsittelemme henkilötietojasi hallinnoidaksemme kanssasi tekemäämme sopimusta, esimerkiksi hallinnoimalla asiakasprofiiliasi ja käyttäjätiliäsi, sekä käsitelläksemme palveluista suoritettuja maksuja.

3.1.3.2 Henkilötietojen luokat:
Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Henkilötunnuksesi.
Tietoja sinusta palveluidemme käyttäjänä.
Tiedot kohteesta, jonne tarjoamme palveluitamme (esimerkiksi kuvaus kohteesta).
Maksutiedot, kuten palvelumaksu, laskutusosoite ja laskutustapa sekä mahdolliset muut palvelun maksamiseen liittyvät tiedot.
Varmennustiedot, kuten kohdekohtaiset peruutustunnukset.
Lisätiedot, jotka annat viestinnässäsi kanssamme.

3.1.3.3 Henkilötietojen käsittelyperuste: Käsittely on tarpeen kotitalousasiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen täyttämiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan b alakohta).

3.1.3.4 Säilytysaika: Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 10 vuotta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
Toimeksiantosopimustiedot: 6 vuotta (Laki yksityisistä turvallisuuspalveluista). Kirjanpidolliset tiedot: 10 vuotta (Kirjanpitolaki).

3.2 Palvelujen tarjoaminen

3.2.1 Tilojen valvominen palveluiden kautta: Verisure ja Asukasasiakas ovat yhteisiä rekisterinpitäjiä.

3.2.1.1 Mitä teemme: Henkilötietoja kerätään Verisure-laitteiden avulla, jotta voidaan varmistaa palvelujen toiminta ja havaita hälytysten laukaisevat tapahtumat, jotka edistävät kotitalousasiakkaan ja muiden valvotuissa tiloissa olevien henkilöiden turvallisuutta.
Käynnissä olevan hälytystapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot voidaan jakaa kotitalousasiakkaan ja/tai nimettyjen käyttäjien kanssa reaaliaikaisesti hälytystapahtuman aikana Verisure-sovelluksessa, jos tällaiset teknologia-asetukset ovat kotitalousasiakkaan käytettävissä.

3.2.1.2 Henkilötietojen luokat: Passiivinen valvonta: Signaalit Verisure-laitteista, kuten tilatiedot, jotka osoittavat, että laitteet ovat yhteydessä ja että ne toimivat. Käyttötiedot, kuten se, onko palvelut aktivoitu vai ei.

Aktiivinen valvonta: Käynnissä olevan hälytystapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video- ja äänitallenteet valvotuista tiloista.

3.2.1.3 Henkilötietojen käsittelyperuste: Käsittely on tarpeen kotitalousasiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen täytäntöön panemiseksi ja kotitalousasiakkaan oikeutettuun etuun varmistaa kotinsa turvallisuus (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Katsomme, että asianomaisten rekisteröityjen edut ja perusoikeudet eivät asetu Verisuren ja kotitalousasiakkaan oikeutettujen etujen edelle.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.2.1.4 Säilytysaika:
Hälytystilanteiden kuva- ja äänimateriaali: 60 päivää.
Hälytysloki: 3 vuotta.
Puhelutallenteet: 3 kuukautta.

3.2.2 Hälytyksen laukaisevien tilanteiden hallinta: Verisure on rekisterinpitäjä

3.2.2.1 Mitä teemme: Käsittelemme henkilötietoja hälytyksen laukaisevan tapahtuman syyn tarkistamiseksi. Hälytyksen laukaisevan tapahtuman hallinnoinnin aikana Verisure käsittelee henkilötietoja ja voi esimerkiksi:
– ottaa yhteyttä asukasasiakkaaseen tai hätäyhteyshenkilöön,
– tunnistaa valvotuissa tiloissa havaitut valtuutetut henkilöt koodisanojen avulla ja
– jakaa henkilötietoja yksityisyyden suojaa tarjoavan yrityksen, lainvalvontaviranomaisten tai muiden hätäpalvelujen kanssa.

3.2.2.2 Henkilötietojen luokat:
Käynnissä olevan hälytyksen laukaisevan tapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista. Reaaliaikainen seuranta hälytyksen laukaisutapahtuman aikana voi johtaa siihen, että sisällössä näkyy arkaluonteisia henkilötietoja, kuten merkkejä luonnollisen henkilön terveydentilasta.
Kotitalousasiakkaan toimittamat tiedot, joiden avulla hälytyksen laukaisevia tapahtumia voidaan hallita tehokkaasti, mukaan lukien mahdollisesti arkaluonteiset henkilötiedot, kuten nimetyn käyttäjän kuulorajoitus tai muut fyysiset rajoitteet.
Kiinteistöihin liittyvät tiedot.
Käyttötiedot, kuten se, onko palvelut aktivoitu vai ei ja kuka ne on aktivoinut.
Kotitalousasiakkaan, nimettyjen käyttäjien tai hätäyhteyshenkilöiden yhteystiedot, kuten nimi ja puhelinnumero.
Muut tiedot, jotka hälytyskeskus on saanut ja jotka hälytyskäyttäjä on kirjannut ylös käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana.

3.2.2.3 Henkilötietojen käsittelyperuste: Käsittely on tarpeen kotitalousasiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen täytäntöön panemiseksi ja kotitalousasiakkaan oikeutettuun etuun varmistaa kotinsa turvallisuus (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Arvioimme, että Verisuren ja kotitalousasiakkaan oikeutetut edut eivät syrjäytä asianomaisten rekisteröityjen oikeuksia ja vapauksia.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

Arkaluonteiset henkilötiedot: Poikkeustilanteissa, joissa terveystietoja tai muita arkaluonteisia henkilötietoja käsitellään käynnissä olevan hälytyksen laukaisevan tapahtuman aikana, arkaluonteisia henkilötietoja voidaan käsitellä rekisteröidyn tai muun luonnollisen henkilön elintärkeisiin etuihin liittyvän poikkeuksen perusteella (yleisen tietosuoja-asetuksen 9 artiklan 2 kohdan c alakohta).
Jos kotitalousasiakas tai valtuutettu käyttäjä päättää, että Verisure tarvitsee arkaluonteisiksi henkilötiedoiksi luokiteltuja tietoja, tällaisten arkaluonteisten henkilötietojen käsittely perustuu rekisteröidyn nimenomaiseen suostumukseen, joka on annettu samanaikaisesti näiden tietojen toimittamisen kanssa (yleisen tietosuoja-asetuksen 9 artiklan 2 kohdan a alakohta).

3.2.2.4 Säilytysaika:
Hälytystilanteiden kuva- ja äänimateriaali: 60 päivää.
Hälytysloki: 3 vuotta.
Puhelutallenteet: 3 kuukautta.

3.2.3 Aiempien hälytyksen laukaisutapahtumien seuraaminen: Verisure on rekisterinpitäjä

3.2.3.1 Mitä me teemme: Seuraamme aiemmin hallinnoituja hälytystapahtumia ottamalla yhteyttä asukasasiakkaaseen varmistaaksemme, että hälytystapahtuman hallinnointi oli mahdollisimman tehokasta, ja saadaksemme tietoja, joilla voi olla merkitystä tulevien hälytystapahtumien kannalta. Saatamme myös tarjota ylimääräisiä tai muutettuja turvapalveluja hälytyksen laukaisevan tapahtuman jälkeen.

3.2.3.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tiedot, joita käsitellään hälytyksen laukaisevan tapahtuman hallintaa varten (ks. tarkoitus 2.2). Muut asukasasiakkaalta saadut tiedot ja palaute, joilla on merkitystä hälytyksen laukaisevien tapahtumien tulevan hallinnan kannalta.

3.2.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tarjota palveluja asukasasiakkaille sekä seurata ja varmistaa palvelujen mahdollisimman tehokas tarjoaminen (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.2.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerättyjä henkilötietoja säilytetään tätä tarkoitusta varten vain niin kauan kuin on tarpeen hälytyksen laukaisutapahtumasta.

3.3 Palveluihin liittyvän tuen tarjoaminen kotitalousasiakkaille

3.3.1 Palveluihin liittyvän asiakaspalvelun ja teknisen tuen tarjoaminen: Verisure on rekisterinpitäjä

3.3.1.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja, kun tarjoamme tukea, jota kotitalousasiakas on pyytänyt sopimukseen, palveluihin tai asennuksen tekniseen toimintaan liittyen. Käsittelemme henkilötietoja myös silloin, kun käsittelemme muita pyyntöjä, kuten rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä koskevia pyyntöjä.

3.3.1.2 Henkilötietoryhmät: Asiakkaan pyynnöstä riippuen kaikki henkilötiedot, joita käsitellään tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten. Kotitalousasiakkaan antamat muut tiedot asiakaspalvelutilanteeseen liittyen.

3.3.1.3 Oikeusperusta: Siltä osin kuin käsittely on tarpeen kanssasi tehdyn sopimuksen täytäntöön panemiseksi, toimii se meidän henkilötietojen käsittelyperusteena. Yhteydenpito perustuu myös meidän oikeutettuun etuumme. Oikeutettu etumme on mahdollistaa palvelun sujuva käyttö sekä tarjota asiakaspalvelua ja teknistä tukea, josta meidän kanssamme yhteydessä olevat henkilöt myös hyötyvät.

3.3.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet:
Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
Puhelutallenteet säilytetään 3 kuukautta tai 24 kuukautta.
Asiakaspalvelu- ja teknisen tuen viestintä säilytetään 2 vuotta.
Hälytysloki säilytetään 3 vuotta.

3.3.2 Avustaa asiakkaita vakuutus- tai muissa oikeudellisissa vaateissa: Verisure on rekisterinpitäjä

3.3.2.1 Mitä me teemme: Voidaksemme antaa sinulle asiaankuuluvia tietoja vakuutus- tai muita oikeudellisia vaatimuksia varten tallennamme henkilötiedot ja kotitalousasiakkaiden pyynnöt arkistoon, jossa on asianmukaiset käyttöoikeusrajoitukset.

3.3.2.2 Henkilötietoryhmät:
Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista.
Kiinteistöihin liittyvät tiedot.
Käyttötiedot, kuten se, onko palvelut aktivoitu vai ei ja kuka ne on aktivoinut.
Muut tiedot, jotka hälytysvalvontakeskus on saanut ja jotka hälytyskäyttäjä on kirjannut ylös käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana.

3.3.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu kotitalousasiakkaan oikeutettuun etuun saada käyttöönsä tarvittavat tiedot vakuutusvaatimusten tai muiden oikeudellisten vaatimusten käsittelyä varten (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että kotitalousasiakkaan oikeutetut edut eivät syrjäytä asianomaisten rekisteröityjen oikeuksia ja vapauksia.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.3.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Kun olemme poistaneet kotitalousasiakkaan henkilötiedot asiakaspalvelijoiden käytettävissä olevasta sisäisestä tietokannasta, säilytämme käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot ja niihin liittyvät tiedot arkistossa, johon on asetettu asianmukaiset käyttöoikeusrajoitukset tietyn ajanjakson ajan avustaaksemme asiakkaita, jos vakuutus- tai muita korvausvaatimuksia varten tarvitaan todisteita. Säilytysaika perustuu siihen, mitä käytännössä pidetään kohtuullisena tällaisia tiedusteluja varten ja aikaan, jonka vakuutusyhtiöt tarvitsevat korvausvaatimusten käsittelyyn.

3.3.3 Asiakasvalitusten käsittely: Verisure on rekisterinpitäjä

3.3.3.1 Mitä me teemme: Valituksen luonteesta riippuen voimme esimerkiksi tutkia, miten hälytyksen laukaisutapahtuma käsiteltiin varmistaaksemme, että se toteutettiin asianmukaisesti.

3.3.3.2 Henkilötietoryhmät: Valituksen luonteesta riippuen kaikki tarvittavat henkilötiedot, joita käsitellään tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten. Tiedot valituksesta ja kaikki lisätiedot, jotka kotitalousasiakas on toimittanut valituksen käsittelyä varten.

3.3.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun käsitellä ja tutkia asiakasvalituksia (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu ei syrjäytä henkilötietojen suojaan liittyviä kotitalousasiakkaan oikeuksia ja vapauksia.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.3.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tietoja säilytetään niin kauan kuin on tarpeen. Säilytysaika määritellään tapauskohtaisesti riippuen käsiteltävän valituksen laajuudesta.

3.3.4 Yhteistyö viranomaisten kanssa rikollisuuden torjumiseksi tai suojellaksemme henkilöasiakkaidemme turvallisuutta: Verisure on rekisterinpitäjä

3.3.4.1 Mitä me teemme: Voimme tarvittaessa avustaa viranomaisia, jos lakisääteinen velvoite avunantoon on voimassa tai jos yhteistyö on muuten perusteltua ja perustuu viralliseen ja kirjalliseen viranomaisen tietopyyntöön.

3.3.4.2 Henkilötietoryhmät: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista.
Muut viranomaisen pyytämät tiedot, jotka Verisure on velvollinen jakamaan tai joiden jakaminen on perusteltua.

3.3.4.3 Oikeusperusta: Käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan c alakohta) tai käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun avustaa viranomaisia, jos ne saavat virallisen ja kirjallisen tietopyynnön (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin kotitalousasiakkaan tai muiden asianomaisten rekisteröityjen oikeudet ja vapaudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.3.4.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Säilytysajat on määritelty muiden käsittelytoimien kuvauksissa.

3.4 Verisuren palveluiden kehittäminen

3.4.1 Laadunvarmistus: Verisure on rekisterinpitäjä

3.4.1.1 Mitä me teemme: Tallennamme asiakaspalveluumme saapuvat puhelut laadunvarmistustarkoituksiin. Teemme myös analyysejä aiemmista hälytysten laukaisutapahtumista ja käsittelemme asiakasvalituksia varmistaaksemme hälytysten laukaisutapahtumien tehokkaan ja asianmukaisen hallinnan.

3.4.1.2 Henkilötietoryhmät:
Henkilötiedot, joita käsitellään seuraavia tarkoituksia varten:
(1) hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta (ks. kohta 2.2),
(2) hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuranta (ks. kohta 2.3) ja
(3) asiakasvalitusten käsittely (ks. kohta 3.3).
Nauhoitetut puhelut.

3.4.1.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tutkia ja varmistaa, että palvelut on toimitettu oikealla tavalla (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin kotitalousasiakkaan ja muiden asianomaisten rekisteröityjen oikeudet ja vapaudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.4.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tallennetut puhelut säilytetään enintään 90 päivän ajan sinun ja Verisuren välisestä puhelusta.
Muita henkilötietoja käsitellään enintään 24 kuukauden ajan.

3.4.2 Verisuren henkilöstön koulutus: Verisure on rekisterinpitäjä

3.4.2.1 Mitä me teemme: Tallennamme asiakaspalveluumme saapuvat puhelut koulutustarkoituksiin. Teemme myös analyysejä aiemmista hälytyksen laukaisutapahtumista kouluttaaksemme henkilöstöämme ja varmistaaksemme näin hälytyksen laukaisutapahtumien oikean hallinnan. Verisuren henkilöstön koulutukseen käytettävät henkilötiedot pseudonymisoidaan siten, että luonnolliset henkilöt eivät ole tunnistettavissa henkilöstölle.

3.4.2.2 Henkilötietoryhmät:
Henkilötiedot, joita käsitellään seuraavia tarkoituksia varten:
1) hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta (ks. 2.2 kohta),
2) hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuranta (ks. 2.3 kohta) ja
3) asiakasvalitusten käsittely (ks. 3.3 kohta) pseudonymisoidussa muodossa.
Nauhoitetut puhelut.

3.4.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun kouluttaa henkilöstöään ja varmistaa siten mahdollisimman korkeatasoinen palvelu (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin kotitalousasiakkaan ja muiden asianomaisten rekisteröityjen oikeudet ja vapaudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.4.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tallennetut puhelut säilytetään enintään 90 päivän ajan sinun ja Verisuren välisestä puhelusta. Muita henkilötietoja käsitellään enintään 12 kuukauden ajan.

3.4.3 Verisuren palveluiden kehittäminen: Verisure on rekisterinpitäjä

3.4.3.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja kehittääksemme palveluitamme edelleen, esimerkiksi tekemällä laitteistamme tarkempia, parantamalla väärien hälytysten havaitsemista sekä parantamalla asiakaskokemusta. Tallennamme asiakaspalveluumme saapuvat puhelut ja teemme analyysejä aiemmista hälytyksen laukaisevista tapahtumista. Kaikki Verisuren palveluiden kehittämiseen käytettävät henkilötiedot pseudonymisoidaan siten, että luonnolliset henkilöt eivät ole tunnistettavissa henkilöstölle.

3.4.3.2 Henkilötietoryhmät:
Henkilötiedot, joita käsitellään seuraavia tarkoituksia varten:
1) hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta (ks. 2.2 kohta),
2) hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuranta (ks. 2.3 kohta) ja
3) asiakasvalitusten käsittely (ks. 3.3 kohta) pseudonymisoidussa muodossa.
Nauhoitetut puhelut.

3.4.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun kehittää Verisuren palveluita ja varmistaa näin mahdollisimman korkeatasoinen palvelu (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin kotitalousasiakkaan ja muiden asianomaisten rekisteröityjen oikeudet ja vapaudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.4.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tallennetut puhelut säilytetään enintään 90 päivän ajan sinun ja Verisuren välisestä puhelusta. Muita henkilötietoja käsitellään enintään 12 kuukauden ajan pseudonymisoidussa muodossa.

3.4.4 Verisuren palveluiden kehittämiseen käytettävän tekoälymallin kouluttaminen (uusien tuotteiden ja palveluiden koulutus ja kehittäminen): Verisure on rekisterinpitäjä

3.4.4.1 Mitä me teemme: Yksilöllisten tunnisteiden muuttamisen ja poistamisen jälkeen vahvasti pseudonymisoituja henkilötietoja käytetään tekoälymallien kouluttamiseen tutkimustarkoituksiin, kuten kamerakuvien laadun tarkistamiseen ja maakohtaisten laatukysymysten hallintaan.

3.4.4.2 Henkilötietoryhmät: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video- ja äänitiedot valvotuista tiloista vahvasti pseudonymisoidussa muodossa.

3.4.4.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun kehittää palvelujaan tehokkaasti tekoälymallin avulla (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen oikeudet ja vapaudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.4.4.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tietoja säilytetään enintään 12 kuukauden ajan, jonka jälkeen ne poistetaan. Tekoälymallissa ei säilytetä yksilöiviä tietoja.

3.5 Verisure-sovelluksen ja Omat Sivut -sivuston

3.5.1 Digitaalisten palveluiden tarjoajat, jotka ovat osa sopimusta

3.5.1.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja mahdollistaaksemme kotitalousasiakkaan pääsyn Verisure-sovellukseen ja Omat Sivut -sivustolle. Kotitalousasiakas hallinnoi näiden avulla hälytysjärjestelmän toiminnallisuuksia ja asetuksia. Verisure-sovelluksen ja Omat Sivut -sivuston avulla kotitalousasiakas voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

3.5.1.2 Henkilötietoryhmät: Nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite.

3.5.1.3 Oikeusperusta: Käsittely on tarpeen kotitalousasiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen täytäntöön panemiseksi ja kotitalousasiakkaan oikeutettuun etuun varmistaa kotinsa turvallisuus (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).

3.5.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään koko sopimuksen ajan. Sopimuksen päätyttyä tiedot poistetaan.

3.6 Digitaalisten lisä- ja valinnaisten palvelujen tarjoaminen

3.6.1 Works With -älykotiyhteensopivuus: Verisure on rekisterinpitäjä

3.6.1.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja, kun mahdollistamme sen, että kotitalousasiakas tai valtuutetut käyttäjät voivat yhdistää Verisure-järjestelmänsä käytettävissä olevaan älylaitteeseen Works With -ominaisuuden avulla. Linkitys edellyttää, että pseudonymisoidut henkilötiedot jaetaan linkityspalvelun ulkoisen palveluntarjoajan kanssa.

3.6.1.2 Henkilötietoryhmät: Määritetyn käyttäjän käynnistämät komennot linkitettyjen älylaitteiden ohjaamiseksi Verisure-järjestelmän kautta. Pseudonymisoitu yksilöllinen käyttäjätunniste.

3.6.1.3 Oikeusperusta: Suostumus (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan a alakohta).

3.6.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään niin kauan, kuin lisäpalvelua käytetään, kunnes käyttäjä peruuttaa suostumuksensa tai viimeistään, kun sopimus päättyy.

3.7 Verisure-verkkokaupan tarjoaminen ja hallinnointi

3.7.1 Tilaustesi toimittaminen ja hallinnointi verkkokaupassamme

3.7.1.1 Mitä me teemme: Verisuren palvelun laajennuspaketteja, lisälaitteita ja osia, kuten lisäakkuja, voi ostaa Verisuren Omien Sivujen verkkokaupasta. Meidän on käsiteltävä henkilötietojasi, jotta voimme hallinnoida ostojasi, maksujasi sekä tilaustesi toimittamista.

3.7.1.2 Henkilötietoryhmät: Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite. Maksutiedot, kuten luotto- ja pankkikorttitiedot, pankkitilin numero ja muut palvelun maksamiseen liittyvät tiedot.

3.7.1.3 Oikeusperusta: Käsittely on välttämätöntä kanssasi tehdyn sopimuksen täytäntöön panemiseksi.

3.7.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.

3.8 Markkinointi ja analytiikka

3.8.1 Meidän ja yhteistyökumppaneiden palveluiden ja tuotteiden markkinointi: Verisure on rekisterinpitäjä

3.8.1.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietojasi omien tai yhteistyökumppaneidemme palveluiden ja tuotteiden markkinointia varten. Voimme markkinoida näitä palveluita sinulle sähköpostitse, postitse, tekstiviestillä, kasvotusten tai puhelimitse. Lisäksi voimme käyttää räätälöityä verkkomainontaa, mukaan lukien sähköpostimarkkinointi ja räätälöity puhelinmainonta. Jos et halua vastaanottaa suoramarkkinointia, voit aina vastustaa sitä valitsemalla "peruuta tilaus" -vaihtoehdon lähettämässämme viestissä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Räätälöidyn mainonnan osalta voimme jakaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille, jotka toimivat rekisterinpitäjinä, yhteisrekisterinpitäjinä yhdessä Verisuren kanssa tai henkilötietojen käsittelijöinä. Käytämme esimerkiksi analytiikkatyökaluja tarjotaksemme relevanttia markkinointia verkossa.
Joissakin erityistilanteissa voimme ottaa sinuun yhteyttä kysyäksemme, voimmeko jakaa "hyvän tarinan" osana markkinointitoimiamme. "Hyvät tarinat" ovat lyhyitä kuvauksia siitä, miten palvelumme ovat johtaneet erityisen hyvään asiakaskokemukseen. Emme koskaan jaa tietoja sinusta ilman henkilökohtaista ja nimenomaista suostumustasi. Räätälöity chat-työkalu tunnistaa sinut käydessäsi verkkosivuillamme ja hyödyntää tietoa siitä, millä alisivuilla vierailet.

3.8.1.2 Henkilötietoryhmät:
Nykyisten, potentiaalisten sekä entisten asiakkaidemme tarkat tiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Kohteeseen liittyvät tiedot, esimerkiksi kohteen ominaisuudet.
Tiedot sinulle tarjoamistamme palveluista.
Kotitalouteen liittyvät tiedot, kuten aikuisten ja lasten lukumäärä kotitaloudessa (jos olet tai olet ollut asiakkaamme).
Demografiset tiedot, kuten ikä ja asuinalue.
Käyttäytymistiedot, kuten mielenkiinnon kohteet, avatut sähköpostit ja klikatut linkit.

3.8.1.3 Oikeusperusta: Käsittelemme henkilötietojasi perustuen Verisuren oikeutettuun etuun markkinoida omia tai yhteistyökumppaneiden palveluita ja tuotteita, joiden arvioimme olevan tärkeämpiä kuin sinun etusi tai henkilötietojen suojaa edellyttävät perusoikeutesi ja -vapautesi. Varmistamme aina, että markkinointiin ja sähköiseen viestintään liittyvää lainsäädäntöä noudatetaan. Keräämme suostumuksesi aina, kun se on tarpeen. Käsittelemme henkilötietojasi suostumuksen perusteella jakaessamme positiivisia asiakaskokemuksia eli ns. “hyviä tarinoita”.

3.8.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet:
Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
Mikäli et ole asiakkaamme, säilytämme tietojasi vuoden ajan niiden keruusta.

3.8.2 Kampanjoidemme, suositteluohjelmien ja muiden markkinointitoimien hallinnointi ja analysointi

3.8.2.1 Mitä me teemme: Suositteluohjelmamme tarkoittaa, että asiakkaamme voi suositella palveluitamme muille esimerkiksi verkkosivustomme, myyntiedustajan, asentajan tai Verisure-sovelluksen "Suosittele meitä" -toiminnon kautta. Suosittelija voi saada edun, jos hänen vinkkaamansa henkilö tulee Verisuren asiakkaaksi. Tämän suositteluohjelman hallinnoimiseksi meidän on käsiteltävä suosittelijan sekä hänen vinkkaamansa henkilön henkilötietoja. Suositeltavan henkilön tietoja käsitellään siten, kuin tietosuojaselosteen markkinointiosassa on kuvattu.
Lisäksi voimme käyttää henkilötietojasi arvontojen ja kilpailujen suorittamiseen. Saatamme käyttää tässä yhteydessä kerättyjä tietoja myös markkinointitarkoituksiin; katso tältä osin markkinointia koskeva tietosuojaselosteen kohta.

3.8.2.2 Henkilötietoryhmät:
Yhteystietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Kanssamme tekemäsi sopimuksen tiedot, kuten palvelun hinta.
Muut kilpailussa tai arvonnassa pyytämämme henkilötiedot.

3.8.2.3 Oikeusperusta: Käsittelemme henkilötietojasi perustuen Verisuren oikeutettuun etuun tarjota suositteluohjelma, kilpailuja ja arvontoja. Tämä hyödyttää nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaitamme sekä muita osallistuvia henkilöitä. Arvioimme tämän edun painavan enemmän kuin rekisteröidyn edut ja oikeudet.

3.8.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet:
Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
Arvontoja ja kilpailuja varten henkilötietoja säilytetään enintään kuukauden ajan kilpailun tai arvonnan päättymisen jälkeen, ellei niitä käytetä markkinointitarkoituksiin, jolloin sovelletaan markkinointia koskevaa säilytysaikaa.

3.9 Verisuren oikeudelliset edut

3.9.1 Lakisääteisten velvoitteidemme noudattaminen: Verisure on rekisterinpitäjä

3.9.1.1 Mitä me teemme: Saatamme joutua käsittelemään sinua koskevia tietoja noudattaaksemme lakisääteisiä velvoitteitamme, esimerkiksi yksityisiä turvallisuuspalveluita, kirjanpitoa ja verotusta koskevasta sääntelystä johtuvien vaatimusten valossa.

3.9.1.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tässä tietosuojaselosteessa kuvattuja tarkoituksia varten käsiteltävät henkilötietoryhmät.

3.9.1.3 Oikeusperusta: Henkilötietojen käsittely on tarpeen Verisuren lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan c alakohta).

3.9.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin on tarpeen sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi, esimerkiksi kymmenen vuotta, kun kyse on eräistä kirjanpitolain mukaisista velvoitteistamme.

3.9.2 Sulautumisten, divestointien, uudelleenjärjestelyjen, jakautumisten, purkautumisen ja muiden omaisuuseriemme myyntien ja siirtojen mahdollistaminen: Verisure on rekisterinpitäjä

3.9.2.1 Mitä me teemme: Jos Verisure järjestellään uudelleen, esimerkiksi pilkotaan useaksi eri liiketoiminnaksi, tai jos kolmas osapuoli haluaa ostaa Verisuren tai asiakastietokantamme, Verisure luovuttaa sinun ja muiden asiakkaiden henkilötietoja hankkivalle yritykselle. Tällaisissa tapauksissa kyseinen yritys jatkaa henkilötietojesi käyttöä samoihin tarkoituksiin, jotka olemme ilmoittaneet tässä tietosuojaselosteessa, ellet saa siirron yhteydessä muita tietoja.

3.9.2.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tässä tietosuojaselosteessa kuvattuja tarkoituksia varten käsiteltävät henkilötietoryhmät.

3.9.2.3 Oikeusperusta: Oikeutettu etu, koska katsomme, että etumme mahdollistaa yritysosto- tai uudelleenjärjestelyprosessi on tärkeämpi kuin sinun etusi tai henkilötietojen suojaa edellyttävät perusoikeutesi ja -vapautesi. Tämä edellyttää kuitenkin, että hankkiva yhtiö harjoittaa samankaltaista toimintaa kuin Verisure. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.9.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Jos Verisure lakkaa olemasta esimerkiksi fuusion, selvitystilan tai konkurssin seurauksena tai jos Verisuren asiakastietokanta siirretään hankkivalle yritykselle, poistamme henkilötiedot, kun emme enää tarvitse niitä tarkoituksiimme, ellei laki tai muu sallittu syy edellytä niiden säilyttämistä.

3.9.3 Oikeudellisten etujemme suojaaminen riitatapauksissa: Verisure on rekisterinpitäjä

3.9.3.1 Mitä me teemme: Saatamme joutua käsittelemään henkilötietojasi suojellaksemme oikeudellisia etujamme riitatilanteessa, kuten oikeudellisten vaateiden laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

3.9.3.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tässä tietosuojaselosteessa kuvattuja tarkoituksia varten käsiteltävät henkilötietoryhmät.

3.9.3.3 Oikeusperusta: Käsittelemme henkilötietojasi Verisuren oikeutetun edun perusteella, sillä katsomme, että etujemme suojaaminen riitatapauksissa on tärkeämpi kuin sinun etusi tai henkilötietojen suojaa edellyttävät perusoikeutesi ja -vapautesi.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.

3.9.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin niitä voidaan tarvita oikeudellisen vaateen laatimiseksi, puolustamiseksi tai täytäntöönpanemiseksi. Niin kauan kuin säilytämme tietoja myös muita tässä tietosuojaselosteessa määriteltyjä tarkoituksia varten, voimme hyödyntää niitä tämän kohdan mukaisiin tarkoituksiin. Henkilötietoja voidaan säilyttää myös riitakäsittelyn ajan.

4. Henkilötietojen kerääminen

4.1 Käsittelemämme sinua koskevat henkilötiedot voivat olla suoraan sinun antamiasi tai johdettuja palveluidemme käytöstä. Olemme saattaneet saada henkilötietojasi myös kolmansilta osapuolilta (esim. nykyiseltä asiakkaalta, joka on suositellut sinua potentiaalisena asiakkaana).

4.2 Keräämme ja/tai vastaanotamme henkilötietoja myös eri yrityksiltä tai yhteisöiltä, joiden kanssa teemme yhteistyötä, kuten palvelun tarjoamisessa käyttämämme yritykset (erityisesti vartiointiyritykset), vakuutusyhtiöiltä, talovalmistajilta, mainos- ja markkinointiverkostoomme kuuluvilta yrityksiltä, sosiaalisen median palveluilta, toimialajärjestöiltä, yhdistyksiltä ja asiakaslistojen tarjoajilta.

5. Henkilötietojen säilyttäminen

5.1 Käsittelemme henkilötietojasi vain tässä tietosuojaselosteessa määritetyn ajan (säilytysaikojen osalta katso yllä olevat taulukot, ks. kohta 3).

5.2 Kun meidän ei enää tarvitse käsitellä henkilötietojasi yllä olevissa taulukoissa mainittuihin tarkoituksiin tai asetettu säilytysaika päättyy, poistamme ne järjestelmistämme, tietokannoistamme ja varmuuskopioistamme.

6. Kenen kanssa jaamme henkilötietojasi?

6.1 Verisure voi jakaa henkilötietojasi luotettujen kolmansien osapuolten kanssa. Jakaminen perustuu joko oikeutettuun etuun, suostumukseen tai lakisääteiseen velvoitteeseen. Jakaminen voi olla tarpeen myös sopimusvelvoitteidemme täyttämiseksi sinua kohtaan.

6.2 Tietojasi voidaan jakaa muiden Verisure-konserniin kuuluvien yritysten tai kumppaniyritystemme kanssa palvelujemme tarjoamisen, viestinnän, teknisen tuen sekä markkinoinnin yhteydessä. Jotta voimme tarjota sinulle palveluita, voimme jakaa henkilötietojasi alla olevassa taulukossa lueteltujen vastaanottajien kanssa. Käytämme palveluntarjoajia, jotka voivat taata riittävän tietosuojan ja tietoturvan tason.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelutyökalujen tarjoajat, jotka tarjoavat meille asiakaspuhelujärjestelmän sekä tapahtumatarkastusraportointijärjestelmän.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Demografiset tiedot, kuten ikä ja asuinalue.

Hälytyslokin tiedot, kuten tiedot siitä, milloin aktivoit ja deaktivoit hälytysten valvontajärjestelmän, sekä kaikki sinun ja Verisuren välinen viestintä hälytysten hallinnan yhteydessä.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Asiakkuuden tukipalvelujen tarjoajat, kuten Posti, joka tarjoaa meille laskujen lähettämispalvelun.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Franchising-yrittäjät ja kumppanit, jotka tarjoavat meille huolto-, myynti- ja asennuspalveluita.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Omaisuuteen liittyvät tiedot, kuten kuvaus Verisuren palvelulla suojatusta kohteesta.

Sopimukseen liittyvät tiedot, kuten asiakkuuden tila ja asiakasnumero.

Tieto palvelun käyttäjistä.

Muut relevantit henkilötiedot, jotka annat meille viestinvaihtomme aikana (esimerkiksi asiakaspalvelulle ilmoitettu huoltotarve).

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Pilvi-infrastruktuurintarjoajat, kuten Microsoft ja Amazon, jotka ovat osa Verisuren infrastruktuuria.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Kaikki henkilötietoluokat.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Talouspalvelujen tarjoajat – maksujen käsittely, korvausvaatimusten käsittely, velkojen perintä (esim. Intrum) ja neuvonta.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten sopimuksen tiedot, tapauksen tiedot, maksujen tila, henkilötunnus, nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Asiakastyytyväisyys-, markkinatutkimus- ja markkinointipalveluiden tarjoajat, kuten Meta ja Google, joiden kanssa Verisure tekee yhteistyötä markkinointitoimenpiteiden, markkinatutkimusten ja asiakastutkimusten suorittamiseksi.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Demografiset tiedot, kuten ikä ja asuinalue.

Kotitalouteen liittyvät tiedot, kuten aikuisten ja lasten lukumäärä kotitaloudessa.

Hälytyslokin tiedot, kuten tiedot siitä, milloin aktivoit ja deaktivoit hälytysjärjestelmän, sekä kaikki sinun ja Verisuren välinen viestintä hälytysten hallinnan yhteydessä.

Metan, Googlen ja muiden vastaavien toimijoiden kanssa jaetut tiedot – esimerkiksi salatut sähköpostiosoitteet.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Yksityiset turvallisuusyritykset, jotka käsittelevät henkilötietojasi vastatakseen tapauksiin, joissa Verisure lähettää vartijoita toimeksiantokohteeseesi.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Antamasi yhteyshenkilön yhteystiedot, kuten puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Kotitalouteen liittyvät tiedot, kuten aikuisten ja lasten lukumäärä kotitaloudessa.

Muut henkilötiedot, jotka annat kirjeenvaihdossasi kanssamme (esim. puhelimitse, chatissa, sähköpostissa, tekstiviesteissä).

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Viranomaiset tai vastaavat kolmannet osapuolet, kuten hätäkeskus, esimerkiksi onnettomuus-, vahinko- tai rikostapauksissa.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Tarkat tietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.

Antamasi yhteyshenkilön yhteystiedot, kuten puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

Omaisuuteen liittyvät tiedot, kuten kuvaus Verisuren palveluilla suojatusta kohteesta.

Kuvat ja ääni hälytystilanteessa, kuten kuvat, video ja ääni, jotka voivat sisältää henkilötietoja.

Muut henkilötiedot, jotka annat kirjeenvaihdossasi kanssamme (esim. chatin, sähköpostin tai tekstiviestien kautta).

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Muut prosessin osapuolet ja relevantit tahot sulautumisen, divestointien, uudelleenjärjestelyjen, jakautumisen, purkautumisen ja muiden omaisuuseriemme myyntien tai siirtojen yhteydessä.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Kaikki henkilötietoryhmät.

Voimme jakaa tietojasi seuraavien kanssa:

Viranomainen tai vastaava kolmas osapuoli tilintarkastuksen, tuomioistuinkäsittelyn tai muun vastaavan tarkoituksen yhteydessä. Tietoja voidaan jakaa lakisääteisten velvoitteiden noudattamiseksi ja laillisten etujemme suojaamiseksi riitatilanteissa.

Jaettavien henkilötietojen luokat:

Kaikki henkilötietoryhmät.

Huomaa, että tätä luetteloa voidaan päivittää ajoittain.

7. Automatisoitu päätöksenteko

7.1 Verisure käyttää rajoitettuihin tarkoituksiin automaattista päätöksentekoa.

7.2 Verisure käyttää automaattista päätöksentekoa luottotietojen tarkistamiseen. Kun suoritamme luottotarkastuksia, käsittelemme henkilötietojasi tarkastaaksemme luottotietosi (Intrum), jota puolestaan käytetään arvioimaan, voimmeko tarjota palvelua sinulle, sillä myymme palvelumme laskulla. Päätös on täysin automatisoitu, mikä tarkoittaa, että algoritmi tekee päätöksen ja ilmoittaa sinulle ja myyjälle päätöksestä. Automaattinen päätös perustuu henkilötietoihin, kuten tuloihisi, velkaasi ja olettamiisi menoihin muun muassa asuinpaikkasi ja kotitaloutesi jäsenten määrän perusteella. Tämä prosessi auttaa meitä tekemään oikeudenmukaisia ja vastuullisia luottopäätöksiä.

7.3 Kerro meille, jos sinulla on kysyttävää sinua koskevasta automaattisesta päätöksestä. Yhteystietomme löytyvät tämän tietosuojaselosteen lopusta. Jos otat meihin yhteyttä ja kiistät automaattisen päätöksen, tarkistamme tiedot, joihin päätös perustui, sekä kaikki lisätiedot, jotka saatat antaa meille. Tällaisen tarkistuksen suorittaa ihminen, jolla on valtuudet muuttaa päätöstä, jos automaattinen päätös havaitaan virheelliseksi.

7.4 Mikäli valitset asennus- ja palvelumaksun suorittamiseksi rahoitusvaihtoehdon, teemme luottohakemuksen yhteistyökumppanimme Resurs Bankin kanssa, ja tässä yhteydessä Resurs Bank tekee luottotarkistuksen hakemuksen yhteydessä. Luottotietojen tarkastuksessa tässä yhteydessä pätee sama periaate kuin edellisessä kuvauksessa.

8. Missä tietojasi käsitellään?

8.1 Verisure säilyttää henkilötietojasi vain EU/ETA-alueella tai maassa, jota koskee EU:n komission päätös riittävästä tietosuojan tasosta kolmannessa maassa.

8.2 Jos jokin Verisuren alihankkijoista käsittelee henkilötietoja EU:n/ETA:n ulkopuolisessa maassa tai maassa, jota EU:n komission riittävyyspäätös ei kata, Verisure varmistaa, että henkilötietosi suojataan ja että siirto suoritetaan sovellettavan lain mukaisesti. Siirto voi esimerkiksi perustua komission hyväksymiin vakiolausekkeisiin. Jos haluat tietoa tämän kohdan mukaisista siirroista, ota yhteyttä tietosuojavastaavaan osoitteessa [email protected].

9. Sinun oikeutesi

9.1 Vastuumme oikeuksistasi

9.1.1 Rekisterinpitäjänä olemme vastuussa siitä, että henkilötietojasi käsitellään sovellettavan lainsäädännön mukaisesti ja että voit tehokkaasti käyttää oikeuksiasi rekisteröitynä. Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa, jos haluat käyttää oikeuksiasi. Yhteystiedot löytyvät tämän tietosuojaselosteen lopusta.

9.1.2 Meillä on velvollisuus vastata oikeuksiesi käyttämistä koskeviin pyyntöihisi kuukauden kuluessa pyyntösi vastaanottamisesta. Jos pyyntösi on monimutkainen tai jos olemme saaneet useita pyyntöjä, voimme pidentää tätä määräaikaa vielä kahdella kuukaudella. Jos emme pysty toteuttamaan pyytämääsi toimenpidettä kuukauden kuluessa, ilmoitamme sinulle viivästyksen syystä ja oikeudestasi tehdä valitus valvontaviranomaiselle ja käyttää oikeussuojakeinoja.

9.1.3 Sinua ei veloiteta mistään tiedoista, viestinnästä tai toimenpiteistä, joihin ryhdymme pyyntösi johdosta. Jos pyyntösi on kuitenkin ilmeisen perusteeton tai kohtuuton, voimme veloittaa kohtuullisen maksun tietojen toimittamisesta tai pyydetyn toimenpiteen suorittamisesta tai kieltäytyä kokonaan toteuttamasta pyyntöäsi.

9.2 Oikeutesi saada pääsy tietoihin, oikaista ne, poistaa ne ja rajoittaa niiden käyttöä

9.2.1 Sinulla on oikeus pyytää:

a) Pääsy henkilötietoihisi. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus pyytää pääsyä hallussamme oleviin henkilötietoihisi. Sinulla on myös oikeus saada tietoa siitä, mitä sinua koskevia henkilötietoja käsittelemme. Toimitamme tiedot lähtökohtaisesti sähköisessä muodossa, esimerkiksi sähköpostitse.

b) Henkilötietojesi oikaiseminen. Pyynnöstäsi voimme korjata, anonymisoida, poistaa tai täydentää sellaisia henkilötietojasi, joiden havaitsemme olevan epätarkkoja, puutteellisia tai harhaanjohtavia. Sinulla on myös oikeus pyytää, että täydennämme henkilötietojasi, jos jotain olennaista puuttuu.

c) Henkilötietojesi poistaminen. Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus pyytää henkilötietojesi poistamista. Näin on jos:

  • 1) Henkilötietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, jota varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin; tai
  • 2) Käsittelemme henkilötietojasi suostumuksesi perusteella ja peruutat suostumuksesi; tai
  • 3) Vastustat sitä, että käsittelemme henkilötietojasi perustuen oikeutettuun etuun, eikä meillä ole pakottavia etuja, jotka syrjäyttäisivät sinun etusi tai oikeutesi ja vapautesi, tai jos muuten vastustat käsittelyä GDPR artikla 21 mukaisesti; tai
  • 4) Olemme käsitelleet henkilötietojasi lainvastaisesti; tai
  • 5) Meillä on lakisääteinen velvollisuus poistaa henkilötietosi.

Vaikka jokin yllä olevista kohdista soveltuisi, meillä on oikeus olla poistamatta henkilötietojasi, jos käsittely on tarpeen:

  • 1) Sananvapautta ja tiedonvälityksen vapautta koskevan oikeuden käyttämiseksi; tai
  • 2) Lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi tai jos käsittely tapahtuu yleistä etua koskevan tehtävän suorittamista tai rekisterinpitäjälle kuuluvan julkisen vallan käyttämistä varten; tai
  • 3) Kansanterveyteen liittyvän yleisen edun vuoksi; tai
  • 4) Yleisen edun mukaisia arkistointitarkoituksia taikka tieteellisiä tai historiallisia tutkimustarkoituksia tai tilastollisia tarkoituksia varten; tai
  • 5) Oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

d) Oikeus käsittelyn rajoittamiseen. Tämä tarkoittaa, että rajoitamme tietojesi käsittelyä väliaikaisesti. Sinulla on oikeus pyytää rajoitusta, kun:

  • 1) Varmistamme henkilötietojen paikkansapitävyyden sen johdosta, että pidät tietojasi virheellisinä ja olet pyytänyt niiden oikaisemista kohdassa 9.2.1 b) määritellyllä tavalla,
  • 2) Käsittely on lainvastaista etkä halua, että tiedot poistetaan,
  • 3) Rekisterinpitäjänä emme enää tarvitse henkilötietojasi käsittelytarkoituksiimme, mutta tarvitset niitä oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi, tai
  • 4) Olet vastustanut käsittelyä kohdassa 9.3.1 määritellyllä tavalla ja odotat arviotamme siitä, että syrjäyttävätkö oikeutetut etumme sinun etusi.

9.2.2 Ryhdymme kaikkiin kohtuullisiin toimenpiteisiin ilmoittaaksemme kaikille, jotka ovat saaneet henkilötietoja yllä olevan kohdan 6 mukaisesti, jos olemme oikaisseet, poistaneet tai rajoittaneet pääsyä henkilötietoihisi sen jälkeen, kun olet pyytänyt meitä tekemään niin. Pyynnöstäsi annamme sinulle lisätietoja henkilötietojesi vastaanottajista.

9.3 Oikeus vastustaa käsittelyä

9.3.1 Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, jos käsittelymme perustuu oikeutettuun etuun tai yleiseen etuun (katso kohta 3 yllä). Jos vastustat tällaista käsittelyä, jatkamme tietojesi käsittelyä vain, jos meillä on siihen pakottavia syitä, jotka syrjäyttävät etusi tai oikeutesi ja vapautesi, tai jos käsittely on tarpeen oikeudellisten vaatimusten laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

9.3.2 Jos et halua, että käytämme henkilötietojasi suoramarkkinointitarkoituksiin, sinulla on aina oikeus vastustaa tällaista käsittelyä ottamalla meihin yhteyttä. Lopetamme henkilötietojesi käytön tähän tarkoitukseen, kun olemme vastaanottaneet vastustuksesi.

9.4 Oikeus peruuttaa suostumus

9.4.1 Jos käsittelemme henkilötietojasi suostumuksesi perusteella, sinulla on aina oikeus peruuttaa suostumuksesi. Voit tehdä tämän milloin tahansa ottamalla meihin yhteyttä. Yhteystietomme löytyvät tämän tietosuojaselosteen lopusta.

9.5 Oikeutesi tietojen siirrettävyyteen

9.5.1 Sinulla on oikeus tietojen siirrettävyyteen, kun käsittelemme henkilötietojasi automaattisesti ja kun käsittelyn oikeusperusta on suostumuksesi tai sopimuksen täytäntöönpano. Oikeus koskee henkilötietoja, jotka olet toimittanut meille, rekisterinpitäjälle.

9.5.2 Oikeus tietojen siirrettävyyteen tarkoittaa, että sinulla on oikeus saada sinua koskevat henkilötiedot koneellisesti luettavassa muodossa. Sinulla on myös oikeus siirtää kyseiset henkilötiedot toiselle rekisterinpitäjälle. Voit myös pyytää meitä siirtämään henkilötiedot suoraan toiselle rekisterinpitäjälle, mikäli tämä on teknisesti mahdollista.

9.6 Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle

9.6.1 Sinulla on rekisteröitynä oikeus tehdä valitus käsittelytoimistamme valvontaviranomaiselle, erityisesti siinä jäsenvaltiossa, jossa vakinainen asuinpaikkasi tai työpaikkasi on, taikka siinä jäsenvaltiossa, jossa väitetty rikkominen on tapahtunut. Suomessa toimivaltaisena valvontaviranomaisena toimii tietosuojavaltuutettu (https://tietosuoja.fi/).

10. Suojaamme henkilötietojasi

10.1 Olemme sitoutuneet varmistamaan, että tunnet olosi aina mukavaksi antaessasi henkilötietojasi meille. Siksi olemme toteuttaneet ja toteutamme sekä teknisiä että organisatorisia turvatoimia, kuten pääsynhallintaan liittyviä toimia sekä säännöllistä sisäistä valvontaa, suojataksemme henkilötietojasi parhaiten esimerkiksi luvattomalta käytöltä, muuttamiselta tai katoamiselta. Mikäli tapahtuu tietomurto, joka aiheuttaa korkean riskin sinun oikeuksillesi ja vapauksillesi, esimerkiksi jos tietomurron johdosta aiheutuu petoksen tai identiteettivarkauden riski, otamme sinuun yhteyttä selittääksemme, mitä on tapahtunut, mitä toimenpiteitä olemme tehneet sekä minkälaisia riskejä todennäköisesti tietomurrosta aiheutuu. Annamme myös sinulle tällöin mahdollisuuksien mukaan neuvoja siitä, miten voit lieventää tällaisen sinulle merkityksellisen tietoturvaloukkauksen mahdollisia haittavaikutuksia. Kerromme myös tällöin uudestaan tietosuojavastaavamme yhteystiedot, tai muun relevantin yhteyspisteen yhteystiedot.

11. Evästeet

11.1 Käytämme evästeitä ja vastaavia tekniikoita ("evästeet") verkkosivustollamme ja sovelluksessamme muun muassa parantaaksemme käyttökokemustasi sekä yksinkertaistaaksemme ja mukauttaaksemme verkkosivustoamme tarpeisiisi ja mieltymyksiisi. Jos haluat tietää lisää evästeiden käytöstämme, tutustu evästekäytäntöömme osoitteessa https://www.verisure.fi/tietoa-meista/evasteet.

12. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen

12.1 Tämä tietosuojaseloste päivitettiin 16.1.2024.

12.2 Meillä on oikeus muuttaa tätä tietosuojaselostetta milloin tahansa. Tietosuojaselosteen uusin versio on aina saatavilla verkkosivustollamme.

12.3 Kun teemme muutoksia, jotka eivät ole puhtaasti kielellisiä tai toimituksellisia, sinulle ilmoitetaan muutoksista kohtuullisessa ajassa ennen muutosten voimaantuloa. Jos et hyväksy muutoksia, sinulla saattaa olla oikeus vastustaa käsittelyä ennen muutosten voimaantuloa.

13. Kuinka ottaa meihin yhteyttä

Tietosuojavastaavamme toimii pääasiallisena yhteyshenkilönä kaikissa tietosuojaselosteeseemme liittyvissä asioissa. Käyttääksesi rekisteröidyn oikeuksia tietosuoja-asetuksen mukaisella tavalla, käytä tätä lomaketta. Tietosuojavastaavaan voi ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteessa [email protected].

Jos sinulla on valituksia tai kysymyksiä siitä, miten käytämme henkilötietojasi, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä:

Verisure Oy, yrityksen Y-tunnus 1773522–2
Postiosoite: PL 80, 00241 Helsinki
Käyntiosoite: Televisiokatu 4, 00240 Helsinki
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: +358 10 217 9100
Verkkosivusto: www.verisure.fi