Tietosuoja
Tietosuojaselosteet
Kameravalvonnan oppaat
Tulossa pian
Tietosuojailmoitus yritysasiakkaille
– Jos olet yrityksen edustaja tai valtuutettu
Yleistä ja tämän tietosuojaselosteen soveltamisala
Oikeutesi tietosuojaan on meille Verisurelle erittäin tärkeä. Pyrimme varmistamaan, että tunnet olosi mukavaksi, kun käsittelemme henkilötietojasi. Tämän tietosuojailmoituksen ("tietosuojailmoitus") tarkoituksena on antaa tietoa siitä, miten varmistamme, että henkilötietojasi käsitellään sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tämä tietosuojailmoitus koskee henkilötietojen käsittelyä, kun yritysasiakas ("yritysasiakas") käyttää palveluitamme, mukaan lukien tuotteitamme, joita myydään turvahälytysjärjestelmien ja kameroiden ("palvelut") yhteydessä. Sinänsä tämä tietosuojailmoitus koskee sinua yritysasiakkaidemme edustajana ("yritysasiamies") ja tarvittaessa sinua yritysasiakkaamme osoittamana käyttäjänä ("osoitettu käyttäjä"), joka käyttää palveluitamme.
Yritysasiakasta pyydetään varmistamaan, että tämä tietosuojailmoitus jaetaan hänen yritysedustajilleen ja valtuutetuille käyttäjilleen.
- Jos olet henkilöasiakas, löydät sovellettavan tietosuojailmoituksen täältä.
- Jos vierailet Verisure-palveluja käyttävissä asuintiloissa, löydät sovellettavan tietosuojailmoituksen täältä .
Verisure on rekisterinpitäjä, joka käsittelee henkilötietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, ja olemme siten vastuussa siitä, että henkilötietojen käsittelyssä noudatetaan sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä. Tiettyjen henkilötietojen käsittelyn osalta yritysasiakas on rekisterinpitäjä joko itsenäisesti tai yhdessä Verisuren kanssa.
Kun käsittelemme henkilötietoja rekisterinpitäjänä, varmistamme, että sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä noudatetaan aina ja että käsittelemme henkilötietojasi vain tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuihin tarkoituksiin.
Jos haluat muuten lisätietoa Verisuren palveluista ja niihin soveltuvista sopimusehdoista, tutustu seuraavin linkkeihin:
Miten ja miksi käsittelemme henkilötietojasi
Käsittelemme henkilötietojasi vain, jos käsittely on tarpeen jäljempänä kuvattujen käsittelytarkoitusten toteuttamiseksi.
Käsittelemme henkilötietojasi seuraaviin tarkoituksiin:
1. Asiakassuhteen luominen ja ylläpitäminen
1.1 Sopimuksen tekeminen kanssasi
1.2 Kanssasi tehdyn sopimuksen hallinnointi, mukaan lukien maksujen hallinta.
1.3 Nykyisten ja palaavien asiakassuhteiden hallinnointi ja mahdollistaminen mahdollisimman huolellisesti.
2. Palvelujen tarjoaminen
2.1 Tilojen valvonta palvelun kautta
2.2 Hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta
2.3 Aiempien hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuraaminen
2.4 Sen varmistamiseksi, että täytämme lakisääteiset velvoitteemme aiemmin aktiivisten asiakkaiden osalta.
3. Palveluihin liittyvän tuen tarjoaminen yritysasiakkaille.
3.1 Asiakaspalvelun ja teknisen tuen tarjoaminen palveluihimme liittyen.
3.2 Yritysasiakkaiden avustaminen vakuutuskorvausvaatimuksen tai muun oikeudellisen vaateen yhteydessä.
3.3 Asiakasvalitusten käsittely
3.4 Yhteistyö lainvalvontaviranomaisten tai sääntelyviranomaisten kanssa rikollisuuden torjumiseksi tai liiketoiminta-asiakkaidemme turvallisuusetujen suojaamiseksi.
4. Verisuren palvelujen kehittäminen
4.1 Laadunvarmistus
4.2 Verisuren henkilöstön koulutus
4.3 Verisuren palvelujen kehittäminen
4.4 Paikanhaltija: Tekoälymallin kouluttamiseen, jota käytetään Verisuren palveluiden kehittämiseen (uusien tuotteiden ja palveluiden koulutus ja kehittäminen)
5. Paikanhaltija: Verisure-sovelluksen ja MyPagesin tarjoaminen
6. Digitaalisten lisä- ja valinnaisten palvelujen tarjoaminen
7. Paikan haltija: Verisure-verkkokaupan tarjoaminen
7.1 Yritysasiakkaan tilausten toimittaminen ja hallinnointi verkkokaupassamme.
8. Markkinointi ja analytiikka
8.1 Markkinoidaksemme palveluitamme
8.2 Kampanjoidemme, kampanjoidemme, suositteluohjelmiemme jne. hallinnoimiseksi ja analysoimiseksi.
9. Verisuren oikeudelliset edut
9.1 Lakisääteisten velvoitteidemme noudattaminen
9.2 Liiketoiminnan uudelleenjärjestelyjen tai sulautumisten mahdollistaminen.
9.3 Oikeudellisten etujemme suojaamiseksi riitatilanteessa.
Täydelliset tiedot siitä, miten käsittelemme henkilötietojasi, mukaan lukien tiedot sovellettavista oikeusperustoista, henkilötietojesi vastaanottajista, henkilötietojen kansainvälisistä siirroista ja kriteereistä, joita käytetään sovellettavien säilytysaikojen määrittämiseksi, ovat saatavilla Tietosuoja-sivulta.
Sinun oikeutesi
Sinulla on oikeus saada tietoa siitä, mitä sinua koskevia henkilötietoja käsittelemme ja mitä teemme henkilötiedoillasi. Sinulla on myös oikeus valvoa, miten henkilötietojasi käsitellään, mikä tarkoittaa, että sinulla on oikeus tutustua henkilötietoihisi. Tietyissä tilanteissa sinulla on myös oikeus saada henkilötietosi poistetuksi, pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista, oikeus tietojen siirrettävyyteen sekä oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä. Jos käsittelemme henkilötietojasi suostumuksesi perusteella, sinulla on aina oikeus peruuttaa suostumuksesi. Jos uskot, että olemme käsitelleet tietojasi lainvastaisesti, sinulla on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle Tietosuojavaltuutetulle.
Yhteystiedot
Jos sinulla on kysyttävää tästä tietosuojailmoituksesta, henkilötietojesi käsittelystä tai jos haluat käyttää oikeuksiasi, ota meihin yhteyttä:
Verisure Oy, y-tunnus 1773522-2 .
Postiosoite: PL 80, 00241 Helsinki
Käyntiosoite: Televisiokatu 4, 00240 Helsinki
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 010 217 9000
Verkkosivusto: https://www.verisure.fi
Sisällysluettelo
1. Yleistä
2. Rekisterinpitäjä ja tietosuojavastaava
3. Henkilökohtaisten tietojen käsittely
4. Henkilötietojen kerääminen
5. Henkilötietojen säilyttäminen
6. Kenelle jaamme henkilötietojasi?
7. Automatiosoitu päätöksenteko
8. Missä tietojasi käsitellään?
9. Sinun oikeutesi
10. Suojaamme henkilötietojasi
11. Evästeet
12. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen
13. Kuinka ottaa meihin yhteyttä
1. Yleistä
1.1 Oikeutesi tietosuojaan on meille erittäin tärkeä [rekisterinpitäjä], rekisterinumero. [Täytä] ("Verisure"). Tavoitteenamme on varmistaa, että tunnet olosi mukavaksi henkilötietojesi käsittelyn suhteen. Tämän tietosuojailmoituksen ("tietosuojailmoitus") tarkoituksena on antaa tietoa siitä, miten varmistamme, että henkilötietojasi käsitellään sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
1.2 Tämä tietosuojailmoitus koskee henkilötietojen käsittelyä, kun yritysasiakas ("yritysasiakas") käyttää palveluitamme, mukaan lukien tuotteitamme, joita myydään turvahälytysjärjestelmien ja kameroiden ("palvelut") yhteydessä. Sinänsä tämä tietosuojailmoitus koskee sinua yritysasiakkaamme edustajana ("yritysasiamies") ja sinua yritysasiakkaamme osoittamana käyttäjänä ("osoitettu käyttäjä"), kuten yritysasiakkaamme työntekijänä, joka käyttää palveluitamme.
Yritysasiakasta pyydetään varmistamaan, että tämä tietosuojailmoitus jaetaan hänen yritysedustajilleen ja valtuutetuille käyttäjilleen.
Jos olet henkilöasiakas, löydät sovellettavan tietosuojailmoituksen täältä.
Jos vierailet Verisure-palveluita käyttävissä liiketiloissa, löydät sovellettavan tietosuojailmoituksen täältä.
Jos vierailet Verisure-palveluja käyttävissä asuintiloissa, löydät sovellettavan tietosuojailmoituksen täältä.
1.3 Yksityiskohtaisempia tietoja palveluista, joita yritysasiakas on valinnut käyttävänsä, ja niiden toiminnoista saat osoitteesta https://www.verisure.fi/ehdot ja https://www.verisure.fi/kayttoohjeet.
2. Rekisterinpitäjä ja tietosuojavastaava
2.1 Verisure on rekisterinpitäjä, joka käsittelee henkilötietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, ja olemme siten vastuussa siitä, että henkilötietojen käsittelyssä noudatetaan sovellettavaa tietosuojalainsäädäntöä.
2.2 Tietyissä henkilötietojen käsittelyissä yritysasiakas on rekisterinpitäjä joko itsenäisesti tai yhdessä Verisuren kanssa.
Verisure ja yritysasiakas ovat yhteisiä rekisterinpitäjiä henkilötietojen käsittelyssä, kun henkilötietoja kerätään palveluiden kautta [ja kun tällaiset henkilötiedot asetetaan yritysasiakkaan saataville Verisure-sovelluksen kautta hälytyksen laukaisutapahtuman aikana. Näin käsitellyt henkilötiedot voivat koostua suoratoisto- tai CVR-aineistosta, videotallenteista, kuvista tai hälytyksen laukaisutapahtuman äänitallenteista. Nämä henkilötiedot ovat automaattisesti ja reaaliaikaisesti Verisure App -sovelluksen kautta nimettyjen käyttäjien saatavilla.] Verisure on yhteyspiste henkilötietojesi käsittelyyn silloin, kun Verisure ja yritysasiakas ovat yhteisiä rekisterinpitäjiä, muun muassa tietosuoja-asetuksen mukaisten rekisteröityjen oikeuksien käyttämiseksi (ks. kohta 9). Löydät yhteystietomme kohdasta 13.
Yritysasiakas on itsenäinen rekisterinpitäjä, kun yritysasiakas käsittelee henkilötietoja seuraaviin tarkoituksiin:
– Yritysasiakkaan omaan käyttöön tarkoitetut itseohjautuvat valvontatoiminnot (jotka eivät liity hälytyksen laukaisevaan tapahtumaan), kuten suoratoisto, CVR, video-, kuva- tai äänitallennus tai video-ovikellon tai älylukon käyttö.
– Verisure-palveluiden hallinta, kuten käyttöoikeuksien myöntäminen yritysasiakkaan osoittamille käyttäjille (esim. työntekijöille).
– Yritysasiakkaan myöhempi henkilötietojen käsittely Verisure-ympäristön ulkopuolella, esimerkiksi aineiston jakaminen lainvalvontaviranomaisille tai vakuutusyhtiölle.
Tämän tietosuojaselosteen soveltamisala rajoittuu henkilötietojen käsittelyyn, jossa Verisure on rekisterinpitäjä joko itsenäisesti tai yhdessä yritysasiakkaan kanssa. Jos haluat lisätietoja henkilötietojen käsittelystä yritysasiakkaan toimesta, ota yhteyttä yritysasiakkaaseen.
2.3 Olemme nimittäneet tietosuojavastaavan ("tietosuojavastaava"), joka vastaa siitä, että henkilötietojen käsittely tapahtuu sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.
2.4 Tietosuojavastaavan tavoittaa osoitteesta [email protected]. Tietosuojavastaavalle voi myös lähettää postia osoitteeseen Televisiokatu 4, 00240 Helsinki. Merkitsethän kuoreen tällöin vastaanottajaksi Verisuren lisäksi “rekisteriasiat”.
3. Henkilökohtaisten tietojen käsittely
Alla olevista taulukoista voit lukea lisää siitä, miten Verisure käsittelee henkilötietojasi käyttäessäsi Verisure-palveluja.
3.1 Asiakassuhteen luominen ja ylläpitäminen
3.1.1 Tehdä sopimus yritysasiakkaan kanssa: Verisure on rekisterinpitäjä
3.1.1.1 Mitä me teemme: Käsittelemme yritysasiamiehen henkilötietoja yritysasiakkaan tarjouksen tekemisen yhteydessä ja tehdessämme sopimuksen yritysasiakkaan kanssa.
3.1.1.2 Henkilötietoryhmät: Yrityksen edustajan yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite. Muut tiedot, jotka yritysedustaja toimittaa meille ja jotka ovat henkilötietoja ja jotka ovat merkityksellisiä käsittelyn tarkoituksen kannalta.
3.1.1.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tehdä sopimus yritysasiakkaan kanssa (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin yrityksen edustajan edut ja perusoikeudet.
3.1.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tietoja säilytetään vain niin kauan, kuin on tarpeellista sopimuksen tekemiseksi kanssasi. Elektronisen turvakartoituksen yhteydessä tarjouksen laatimista varten kerättyjä henkilötietoja (kohteen ominaisuuksista) säilytetään enintään 3 kuukautta tarjouksen tekemisen jälkeen, jonka jälkeen tiedot anonymisoidaan. Huomaathan, että samoja tietoja voidaan hyödyntää muihin tarkoituksiin, jolloin säilytysaika on pidempi. Katso esimerkiksi tietosuojaselosteen kohta kanssasi tehdyn sopimuksen hallinnoimisesta.
3.1.2 Yritysasiakkaiden kanssa tehdyn sopimuksen hallinnointi, mukaan lukien palveluista suoritettavat maksut: Verisure on rekisterinpitäjä
3.1.2.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja hallinnoidaksemme sopimuksia yritysasiakkaidemme kanssa, esimerkiksi asennusprofiilin ja käyttäjätilien hallinnoimiseksi sekä palveluiden maksujen käsittelemiseksi.
3.1.2.2 Henkilötietoryhmät: Yrityksen edustajan ja valtuutettujen käyttäjien yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Maksamiseen liittyvät tiedot, kuten tiedot laskun todistavasta henkilöstä ja muut maksujen käsittelyyn liittyvät ja sitä varten tarvittavat henkilötiedot.
Muut tiedot, jotka yritysedustaja tai valtuutetut käyttäjät toimittavat meille ja jotka ovat henkilötietoja ja jotka ovat merkityksellisiä käsittelyn tarkoituksen kannalta.
3.1.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun hallinnoida sopimusta yritysasiakkaan kanssa (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin yrityksen edustajan edut ja perusoikeudet.
3.1.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään yritysasiakkaan kanssa solmitun sopimussuhteen ajan ja enintään 12 kuukautta sopimuksen päättymisen jälkeen.
3.2 Palvelujen tarjoaminen
3.2.1 Tilojen valvominen palveluiden kautta: Verisure ja yritysasiakas ovat yhteisiä rekisterinpitäjiä.
3.2.1.1 Mitä me teemme: Henkilötietoja kerätään Verisure-laitteiden avulla, jotta voidaan varmistaa palvelujen toiminta ja havaita hälytyksen laukaisevat tapahtumat, jotka edistävät yritysasiakkaan ja valvotuissa tiloissa olevien henkilöiden turvallisuutta.
Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot voidaan jakaa yritysasiakkaan nimettyjen käyttäjien kanssa reaaliaikaisesti hälytyksen laukaisutapahtuman aikana Verisure App -sovelluksessa, jos yritysasiakkaalla on käytössään tällaiset teknologia-asetukset.
3.2.1.2 Henkilötietoryhmät:
Passiivinen seuranta:
Käyttötiedot, kuten se, onko palvelut aktivoitu vai ei.
Aktiivinen seuranta:
Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista.
3.2.1.3 Oikeusperusta:
Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tarjota palveluja yritysasiakkaille ja yritysasiakkaan oikeutettuun etuun varmistaa liiketoimintansa ja työntekijöidensä turvallisuus (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Arvioimme, että Verisuren ja yritysasiakkaan oikeutetut edut ovat tärkeämpiä kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.2.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään seuraavasti:
Hälytystilanteiden kuva- ja äänimateriaali: 60 päivää.
Hälytysloki: 3 vuotta.
Puhelutallenteet: 3 kuukautta.
3.2.2 Hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta: Verisure on rekisterinpitäjä
3.2.2.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja hälytyksen laukaisevan tapahtuman syyn tarkistamiseksi.
Hälytyksen laukaisevan tapahtuman hallinnoinnin aikana Verisure käsittelee henkilötietoja ja voi esimerkiksi:
– Olla yhteydessä liiketoiminnan edustajaan tai valtuutettuun käyttäjään,
– Tunnistaa valvotuissa tiloissa havaitut valtuutetut henkilöt koodisanojen avulla ja
– Jakaa henkilötietoja yksityisyyden suojaa tarjoavan yrityksen, lainvalvontaviranomaisten tai muiden hätäpalvelujen kanssa.
3.2.2.2 Henkilötietoryhmät: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisevan tapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista. Reaaliaikainen seuranta hälytyksen laukaisutapahtuman aikana voi johtaa siihen, että sisällössä näkyy arkaluonteisia henkilötietoja, kuten merkkejä luonnollisen henkilön terveydentilasta.
Liiketoiminnan edustajan tai muun nimetyn käyttäjän antamat tiedot, joiden avulla hälytyksen laukaisevia tapahtumia voidaan hallita tehokkaasti.
Käyttötiedot, kuten se, onko palvelut aktivoitu vai ei ja kuka ne on aktivoinut.
Yrityksen edustajan ja valtuutettujen käyttäjien yhteystiedot, kuten nimi ja puhelinnumero.
Muut tiedot, jotka hälytysvalvontakeskus on saanut ja jotka hälytyskäyttäjä on kirjannut ylös käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana.
3.2.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tarjota palveluja yritysasiakkaille ja yritysasiakkaan oikeutettuun etuun varmistaa liiketoimintansa ja työntekijöidensä turvallisuus (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Arvioimme, että Verisuren ja yritysasiakkaan oikeutetut edut ovat tärkeämpiä kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujen arvioinnista.
Arkaluonteiset henkilötiedot: Poikkeustilanteissa, joissa terveystietoja tai muita arkaluonteisia henkilötietoja käsitellään käynnissä olevan hälytyksen laukaisevan tapahtuman aikana, arkaluonteisia henkilötietoja voidaan käsitellä rekisteröidyn tai muun luonnollisen henkilön elintärkeisiin etuihin liittyvän poikkeuksen perusteella (yleisen tietosuoja-asetuksen 9 artiklan 2 kohdan c alakohta).
3.2.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään seuraavasti:
Hälytystilanteiden kuva- ja äänimateriaali: 60 päivää.
Hälytysloki: 3 vuotta.
Puhelutallenteet: 3 kuukautta.
3.2.3 Aiempien hälytyksen laukaisutapahtumien seuraaminen: Verisure on rekisterinpitäjä
3.2.3.1 Mitä me teemme: Seuraamme aiemmin hallinnoituja hälytystapahtumia ottamalla yhteyttä liiketoiminnan edustajaan varmistaaksemme, että hälytystapahtuman hallinnointi oli mahdollisimman tehokasta, ja saadaksemme tietoja, joilla voi olla merkitystä tulevien hälytystapahtumien kannalta.
Saatamme myös tarjota ylimääräisiä tai muutettuja turvapalveluja hälytyksen laukaisevan tapahtuman jälkeen.
3.2.3.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tiedot, joita käsitellään hälytyksen laukaisevan tapahtuman hallinnoimiseksi (ks. tarkoitus 2.2).
Muut yrityksen edustajalta saadut tiedot ja palaute, joilla on merkitystä hälytyksen laukaisevien tapahtumien tulevan hallinnan kannalta.
3.2.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tarjota palveluita yritysasiakkaille sekä seurata ja varmistaa palveluiden mahdollisimman tehokas tarjoaminen (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet.
Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.2.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerättyjä henkilötietoja säilytetään tätä tarkoitusta varten vain niin kauan kuin on tarpeen hälytyksen laukaisutapahtumasta.
3.3 Yritysasiakkaiden tukeminen palveluihin liittyvissä asioissa
3.3.1 Palveluihin liittyvän asiakaspalvelun ja teknisen tuen tarjoaminen: Verisure on rekisterinpitäjä
3.3.1.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja, kun tarjoamme yritysasiakkaan pyytämää tukea, joka liittyy sopimukseen, palveluihin tai asennuksen tekniseen toimintaan.
Käsittelemme henkilötietoja myös silloin, kun käsittelemme muita pyyntöjä, kuten rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä koskevia pyyntöjä.
3.3.1.2 Henkilötietoryhmät: Pyynnöstä riippuen kaikki henkilötiedot, joita käsitellään tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten.
Yrityksen edustajan asiakaspalvelutilanteeseen liittyen antamat muut tiedot.
3.3.1.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tarjota tukea yritysasiakkaille (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.3.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet
Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
Puhelutallenteet säilytetään 3 kuukautta tai 24 kuukautta.
Asiakaspalvelu ja teknisen tuen viestintä säilytetään 2 vuotta.
Hälytysloki säilytetään 3 vuotta.
3.3.2 Auttaa yritysasiakkaita vakuutuskorvausvaatimuksen tai muun oikeudellisen vaatimuksen yhteydessä: Verisure on rekisterinpitäjä
3.3.2.1 Mitä me teemme: Voidaksemme antaa yritysasiakkaalle asiaankuuluvia tietoja vakuutus- tai muita oikeudellisia vaatimuksia varten tallennamme henkilötiedot ja yritysasiakkaiden pyynnöt arkistoon, jossa on asianmukaiset käyttöoikeusrajoitukset.
3.3.2.2 Henkilötietoryhmät: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista.
3.3.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu yritysasiakkaan oikeutettuun etuun saada käyttöönsä tarvittavat tiedot vakuutusvaatimusten tai muiden oikeudellisten vaatimusten käsittelyä varten (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta).
Arvioimme, että yritysasiakkaan oikeutetut edut ovat tärkeämpiä kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.3.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Kun olemme poistaneet yritysedustajan tai muiden nimettyjen käyttäjien henkilötiedot asiakaspalvelijoiden käytettävissä olevasta sisäisestä tietokannasta, säilytämme hälytyksen laukaisevan tapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot ja niihin liittyvät tiedot arkistossa, johon on asetettu asianmukaiset käyttöoikeusrajoitukset, tietyn ajanjakson ajan, jotta voimme tukea asiakkaita, kun vakuutus- tai muita korvausvaatimuksia varten tarvitaan todisteita. Säilytysaika perustuu siihen, mitä käytännössä pidetään kohtuullisena aikatauluna tällaisten tiedustelujen vastaanottamiselle asiakkailta, ja aikaan, jonka vakuutusyhtiöt tarvitsevat tällaisten korvausvaatimusten käsittelyyn.
3.3.3 Asiakasvalitusten käsittely: Verisure on rekisterinpitäjä
3.3.3.1 Mitä me teemme: Valituksen luonteesta riippuen voimme esimerkiksi tutkia, miten hälytyksen laukaisutapahtuma käsiteltiin sen varmistamiseksi, että se toteutettiin asianmukaisesti.
3.3.3.2 Henkilötietoryhmät: Valituksen luonteesta riippuen kaikki tarvittavat henkilötiedot, joita käsitellään tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten.
Tiedot valituksesta ja mahdolliset lisätiedot, jotka yritysasiamies on toimittanut valituksen käsittelyyn liittyen.
3.3.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun käsitellä ja tutkia asiakasvalituksia (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.3.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tietoja säilytetään niin kauan kuin on tarpeen. Säilytysaika määritellään tapauskohtaisesti riippuen käsiteltävän valituksen laajuudesta.
3.3.4 Yhteistyöhön lainvalvontaviranomaisten tai sääntelyviranomaisten kanssa rikollisuuden torjumiseksi tai liiketoiminta-asiakkaidemme turvallisuusetujen suojaamiseksi: Verisure on rekisterinpitäjä
3.3.4.1 Mitä me teemme: Voimme tarvittaessa avustaa lainvalvontaviranomaisia tai sääntelyviranomaisia, jos lakisääteinen velvoite avun antamiseen on voimassa tai jos yhteistyö on muuten perusteltua ja perustuu viralliseen ja kirjalliseen tietopyyntöön.
3.3.4.2 Henkilötietoryhmät: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisevan tapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video ja ääni valvotuista tiloista. Muut lainvalvontaviranomaisen tai sääntelyviranomaisen pyytämät tiedot, jotka Verisure joutuu jakamaan tai joiden jakaminen on muuten perusteltua.
3.3.4.3 Oikeusperusta: Käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan c alakohta) tai
Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun avustaa lainvalvonta- tai sääntelyviranomaisia, jos ne saavat virallisen ja kirjallisen tietopyynnön (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.3.4.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Säilytysajat on määritelty muiden käsittelytoimien kuvauksissa.
3.4 Verisuren palveluiden kehittäminen
3.4.1 Laadunvarmistus: Verisure on rekisterinpitäjä
3.4.1.1 Mitä me teemme: Tallennamme asiakaspalveluumme saapuvat puhelut laadunvarmistustarkoituksiin, jos annat suostumuksesi tallentamiseen.
Teemme myös analyysejä aiemmista hälytysten laukaisutapahtumista ja käsittelemme asiakasvalituksia varmistaaksemme hälytysten laukaisutapahtumien tehokkaan ja asianmukaisen hallinnan.
3.4.1.2 Henkilötietoryhmät: Henkilötiedot, joita käsitellään seuraavia tarkoituksia varten: (1) hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta (ks. kohta 2.2), (2) hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuranta (ks. kohta 2.3) ja (3) asiakasvalitusten käsittely (ks. kohta 3.3). Nauhoitetut puhelut.
3.4.1.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun tutkia ja varmistaa, että palvelut on toimitettu oikealla tavalla (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista. Tallennamme asiakaspalvelukeskukseen saapuvat puhelut vain, jos olet antanut siihen suostumuksesi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan a alakohta). Jos et anna aktiivista suostumustasi tallentamiseen, voit jatkaa yhteydenottoasi kanssamme ilman tallentamista.
3.4.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tallennetut puhelut säilytetään enintään 90 päivän ajan sinun ja Verisuren välisestä puhelusta. Muita henkilötietoja käsitellään enintään 24 kuukauden ajan.
3.4.2 Verisuren henkilöstön koulutus: Verisure on rekisterinpitäjä
3.4.2.1 Mitä me teemme: Tallennamme asiakaspalveluumme saapuvat puhelut koulutustarkoituksiin, jos annat suostumuksesi tallentamiseen.
Teemme myös analyysejä aiemmista hälytyksen laukaisutapahtumista kouluttaaksemme henkilöstöämme ja varmistaaksemme näin hälytyksen laukaisutapahtumien oikean hallinnan. Verisuren henkilöstön koulutukseen käytettävät henkilötiedot pseudonymisoidaan siten, että luonnolliset henkilöt eivät ole tunnistettavissa henkilöstölle.
3.4.2.2 Henkilötietoryhmät: Henkilötiedot, joita käsitellään seuraavia tarkoituksia varten: 1) hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta (ks. 2.2 kohta), 2) hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuranta (ks. 2.3 kohta) ja 3) asiakasvalitusten käsittely (ks. 3.3 kohta) pseudonymisoidussa muodossa. Nauhoitetut puhelut.
3.4.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun kouluttaa henkilöstöään ja varmistaa siten mahdollisimman korkeatasoinen palvelu (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista. Tallennamme asiakaspalvelukeskukseen saapuvat puhelut vain, jos olet antanut siihen suostumuksesi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan a alakohta). Jos et anna aktiivista suostumustasi tallentamiseen, voit jatkaa yhteydenottoasi kanssamme ilman tallentamista.
3.4.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tallennetut puhelut säilytetään enintään 90 päivän ajan sinun ja Verisuren välisestä puhelusta. Muita henkilötietoja käsitellään enintään 12 kuukauden ajan pseudonymisoidussa muodossa.
3.4.3 Verisuren palveluiden kehittäminen: Verisure on rekisterinpitäjä
3.4.3.1 Mitä me teemme: Käsittelemme henkilötietoja kehittääksemme palveluitamme edelleen, esimerkiksi tekemällä laitteistamme tarkempia, parantamalla väärien hälytysten havaitsemista sekä parantamalla asiakaskokemusta. Tallennamme asiakaspalveluumme saapuvat puhelut, jos annat suostumuksesi tallentamiseen. Teemme myös analyysejä aiemmista hälytyksen laukaisevista tapahtumista. Verisuren palveluiden kehittämiseen käytettävät henkilötiedot pseudonymisoidaan siten, että luonnolliset henkilöt eivät ole tunnistettavissa henkilöstölle.
3.4.3.2 Henkilötietoryhmät: Henkilötiedot, joita käsitellään seuraavia tarkoituksia varten: 1) hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinta (ks. 2.2 kohta), 2) hälytyksen laukaisevien tapahtumien seuranta (ks. 2.3 kohta) ja 3) asiakasvalitusten käsittely (ks. 3.3 kohta) pseudonymisoidussa muodossa.
Nauhoitetut puhelut.
3.4.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun kehittää Verisuren palveluita ja varmistaa näin mahdollisimman korkeatasoinen palvelu (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
Tallennamme asiakaspalvelukeskukseen saapuvat puhelut, jos olet antanut siihen suostumuksesi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan a alakohta). Jos et anna aktiivista suostumustasi nauhoitukseen, voit jatkaa yhteydenottoasi kanssamme nauhoittamatta sitä.
3.4.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tallennetut puhelut säilytetään enintään 90 päivän ajan sinun ja Verisuren välisestä puhelusta. Muita henkilötietoja käsitellään enintään 12 kuukauden ajan pseudonymisoidussa muodossa.
3.4.4 Verisuren palveluiden kehittämiseen käytettävän tekoälymallin kouluttamiseen (uusien tuotteiden ja palveluiden koulutus ja kehittäminen): Verisure on rekisterinpitäjä
3.4.4.1 Mitä me teemme: Yksilöllisten tunnisteiden muuttamisen ja poistamisen jälkeen vahvasti pseudonymisoituja henkilötietoja käytetään tekoälymallien kouluttamiseen tutkimustarkoituksiin, kuten kamerakuvien laadun tarkistamiseen ja maakohtaisten laatukysymysten hallintaan.
3.4.4.2 Henkilötietoryhmät: Käynnissä olevan hälytyksen laukaisutapahtuman aikana kerätyt henkilötiedot, kuten kuvat, video- ja äänitiedot valvotuista tiloista vahvasti pseudonymisoidussa muodossa.
3.4.4.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun kehittää palvelujaan tehokkaasti tekoälymallin avulla (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
Arkaluonteisten henkilötietojen jatkokäsittely: Jos arkaluonteisia henkilötietoja käsiteltäisiin näin ollen, sovelletaan poikkeusta, joka koskee tieteellisiä tutkimustarkoituksia, joihin sovelletaan erityistoimenpiteitä, kuten pseudonymisointia (yleisen tietosuoja-asetuksen 9 artiklan 2 kohdan j alakohta).
3.4.4.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Tietoja säilytetään enintään 12 kuukauden ajan, jonka jälkeen ne poistetaan. Tekoälymallissa ei säilytetä yksilöiviä tietoja.
3.5 Verisure-verkkokaupan tarjoaminen
3.5.1 Yritysasiakkaan tilausten toimittaminen ja hallinnointi verkkokaupassamme: Verisure on rekisterinpitäjä
3.5.1.1 Mitä me teemme: Tarjoamme verkkokauppa-alustoja, joilla voimme tarjota tuotevalikoimaamme suoraan myytäväksi yritysasiakkaille.
3.5.1.2 Henkilötietoryhmät: Tilin tiedot tilauksen tekemistä varten, mukaan lukien asiakkaan yhteystiedot, kuten nimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, valitsemasi salasana [pankkitilin tiedot maksua varten].
3.5.1.3 Oikeusperusta: Sopimuksen täyttämiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan b alakohta), koska sinä asiakkaana hyväksyt ehdot ja edellytykset tavaroiden myynnin toteuttamiseksi.
3.5.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen.
3.6 Markkinointi ja analytiikka
3.6.1 Palvelujemme markkinointi: Verisure on rekisterinpitäjä
3.6.1.1 Mitä me teemme: Voimme markkinoida sinulle palveluitamme sähköpostitse, postitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Lisäksi saatamme käyttää räätälöityä verkkomainontaa markkinoidaksemme palveluitamme. Jos et halua vastaanottaa suoramarkkinointia, voit aina vastustaa sitä valitsemalla viestinnässämme olevan “poista tilaus” -painikkeen tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Räätälöidyn verkkomainonnan yhteydessä saatamme jakaa henkilötietojasi kolmansille osapuolille, jotka toimivat rekisterinpitäjinä, yhteisrekisterinpitäjinä Verisuren kanssa tai itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Käytämme esimerkiksi analytiikkatyökaluja tarjotaksemme relevanttia markkinointia verkossa.
3.6.1.2 Henkilötietoryhmät: Yrityksen edustajan yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Yritysedustajaa koskevat tiedot, kuten tehtävänimike. Käyttäytymistä koskevat tiedot, kuten mitä sähköposteja olet avannut, mitä linkkejä olet päättänyt napsauttaa ja IP-osoite.
3.6.1.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun markkinoida palvelujaan Verisuren nykyisille liiketoimintaedustajille (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin yritysten edustajien edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.6.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään ja käytetään koko sopimussuhteen ajan ja enintään 24 kuukautta sopimussuhteen päättymisen jälkeen. Mikäli et ole meidän asiakkaamme, säilytämme tietojasi vuoden ajan niiden keruusta.
3.7 Verisuren oikeudelliset edut
3.7.1 Lakisääteisten velvoitteidemme noudattamiseksi: Verisure on rekisterinpitäjä
3.7.1.1 Mitä me teemme: Saatamme joutua käsittelemään henkilötietoja noudattaaksemme lakisääteisiä velvoitteitamme, esimerkiksi yksityisiä turvallisuuspalveluita, kirjanpitoa ja verotusta koskevasta sääntelystä johtuvien vaatimusten valossa.
3.7.1.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten käsiteltävät henkilötietoryhmät.
3.7.1.3 Oikeusperusta: Henkilötietojen käsittely on tarpeen Verisuren lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan c alakohta).
3.7.1.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin on tarpeen sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi, esimerkiksi kymmenen vuotta, kun kyse on eräistä kirjanpitolain mukaisista velvoitteistamme.
3.7.2 Liiketoiminnan uudelleenjärjestelyjen tai sulautumien mahdollistamiseksi: Verisure on rekisterinpitäjä
3.7.2.1 Mitä me teemme: Jos Verisure järjestetään uudelleen, esimerkiksi jaetaan useiksi eri liiketoiminnoiksi, tai jos tapahtuu fuusio, uusi yritys voi jatkaa henkilötietojesi käyttöä samoihin tarkoituksiin, jotka olemme maininneet tässä tietosuojailmoituksessa, ellei sinulle anneta eri tietoja uudelleenjärjestelyn tai fuusion yhteydessä.
3.7.2.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten käsiteltävät henkilötietoryhmät.
3.7.2.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun rakenneuudistusprosessin tai fuusion mahdollistamiseksi (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.7.2.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Jos Verisure lakkaa olemasta fuusion tai rakenneuudistuksen seurauksena, poistamme henkilötiedot niin kauan kuin laki ei edellytä henkilötietojen säilyttämistä. Muissa tapauksissa henkilötietojasi käsitellään tämän tietosuojailmoituksen mukaisesti.
3.7.3 Suojellaksemme oikeudellisia etujamme riitatilanteessa: Verisure on rekisterinpitäjä
3.7.3.1 Mitä me teemme: Saatamme joutua käsittelemään henkilötietojasi suojellaksemme oikeudellisia etujamme riitatilanteessa, kuten oikeudellisten vaatimusten laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
3.7.3.2 Henkilötietoryhmät: Kaikki tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten käsiteltävät henkilötietoryhmät.
3.7.3.3 Oikeusperusta: Käsittely perustuu Verisuren oikeutettuun etuun suojella oikeudellisia etujamme riitatilanteessa (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta). Arvioimme, että Verisuren oikeutettu etu on tärkeämpi kuin asianomaisten rekisteröityjen edut ja henkilötietojen suojaan liittyvät perusoikeudet. Ota meihin yhteyttä, jos haluat lisätietoja oikeutettujen etujemme arvioinnista.
3.7.3.4 Säilytysajan määrittämisessä käytettävät perusteet: Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin niitä voidaan tarvita oikeudellisen vaateen laatimiseksi, puolustamiseksi tai täytäntöönpanemiseksi. Niin kauan kuin säilytämme tietoja myös muita tässä tietosuojaselosteessa määriteltyjä tarkoituksia varten, voimme myös hyödyntää niitä tämän kohdan mukaisia tarkoituksia varten. Henkilötietoja voidaan säilyttää myös riitakäsittelyn ajan.
4. Henkilötietojen kerääminen
4.1 Käsittelemämme henkilötiedot voivat olla suoraan rekisteröidyn antamia tai peräisin rekisteröidyn käytöstä tai vuorovaikutuksesta palveluidemme kanssa. Henkilötietoja voidaan kerätä myös yritysasiakkaan kautta.
4.2 Tietyissä tilanteissa keräämme ja/tai saamme henkilötietoja myös eri yrityksiltä, joiden kanssa teemme yhteistyötä, kuten vakuutusyhtiöiltä, talovalmistajilta, mainosverkostoon kuuluvilta yrityksiltä, ammattijärjestöiltä ja asiakaslistojen toimittajilta. Pyrimme mahdollisuuksien mukaan työskentelemään EU:ssa/ETA:ssa sijaitsevien yritysten kanssa.
5. Henkilötietojen säilyttäminen
5.1 Käsittelemme henkilötietoja vain tässä tietosuojailmoituksessa (katso kohta 3) määritellyn ajan.
5.2 Kun emme enää tarvitse henkilötietoja ennalta määriteltyihin tarkoituksiin tai kun henkilötietojen säilytysaika päättyy, poistamme ne järjestelmistämme, tietokannoistamme ja varmuuskopioistamme.
6. Kenen kanssa jaamme henkilötietojasi
6.1 Verisure voi jakaa henkilötietoja luotettavien kolmansien osapuolten kanssa, jos jakaminen on tarpeen joko Verisuren oikeutetun edun tai lakisääteisen velvoitteen perusteella. Henkilötietojen jakaminen voi olla tarpeen myös, jotta voimme täyttää sopimusvelvoitteemme yritysasiakkaitamme kohtaan.
6.2 Henkilötietoja voidaan jakaa Verisure-konsernin muiden yritysten tai kumppaniyritystemme kanssa palveluidemme tarjoamisen yhteydessä, kuten alla olevassa taulukossa on kuvattu. Jokaiseen henkilötietojesi vastaanottajaan sovelletaan Verisurea koskevia velvoitteita vastaavia oikeudellisia tai sopimusvelvoitteita, mukaan lukien velvollisuus käsitellä henkilötietojasi turvallisesti ja sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelutyökalujen tarjoajat, jotka tarjoavat meille asiakaspuhelujärjestelmän sekä tapahtumatarkastusraportointijärjestelmän.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Hälytyslokin tiedot, kuten tiedot siitä, milloin palvelut on aktivoitu ja deaktivoitu, sekä kaikki sinun ja Verisuren välinen viestintä hälytyksen laukaisevien tapahtumien hallinnan yhteydessä.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Asiakkuuden tukipalvelujen tarjoajat, kuten Posti, joka tarjoaa meille laskujen lähettämispalvelun.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Pyynnöstä riippuen kaikki henkilötiedot, joita käsitellään tässä tietosuojailmoituksessa kuvattuja tarkoituksia varten.
Yrityksen edustajan asiakaspalvelutilanteeseen liittyen antamat muut tiedot.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Franchising-yrittäjät ja kumppanit, jotka tarjoavat meille huolto-, myynti- ja asennuspalveluita.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Maksutiedot, kuten luotto- ja pankkikorttitiedot, pankkitilin numero ja muut palvelun maksamiseen liittyvät tiedot.
Varmistustiedot, kuten käyttäjäprofiiliin liittyvät koodisanat.
Tiedot palveluidemme nimetyistä käyttäjistä.
Yrityksen edustajan Verisuren kanssa käymässään kirjeenvaihdossa antamat muut henkilötiedot, jotka koskevat sopimussuhteeseemme liittyviä myynti- tai asiakaspalvelukysymyksiä (esim. chatin, sähköpostin tai tekstiviestien välityksellä).
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Pilvipalveluiden tarjoajat, kuten Microsoft, jotka ovat osa Verisure-infrastruktuuria. Henkilötietojen käsittelyyn sovelletaan tiukkoja teknisiä ja organisatorisia turvatoimia.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Kaikki henkilötietoryhmät lukuun ottamatta hälytyslokitietoja.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Rahoituspalvelujen tarjoajat maksujen käsittelyä (esim. DIBS), korvausvaatimusten käsittelyä, velkojen perintää ja neuvontaa varten. Lisäksi Verisure jakaa henkilötietoja kansallisen ulosottoviranomaisen kanssa maksamattomien velkojen perimiseksi.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Yhteystiedot, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Hälytyslokin tiedot, kuten tiedot siitä, milloin aktivoit ja deaktivoit hälytyksenvalvontajärjestelmän, sekä kaikki sinun ja Verisuren välinen viestintä hälytysten hallintaan liittyen.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Markkinointi- ja markkinatutkimuspalvelujen tarjoajat, kuten Medallia, Adobe CMS, Kantar, Meta ja Google, joiden kanssa Verisure tekee yhteistyötä markkinoinnin, markkina- ja asiakastutkimuksen toteuttamiseksi.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Yhteystietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Hälytyslokin tiedot, kuten tiedot siitä, milloin aktivoit ja deaktivoit hälytyksenvalvontajärjestelmän, sekä kaikki sinun ja Verisuren välinen viestintä hälytysten hallintaan liittyen.
Metan ja Googlen kanssa jaetut tiedot: Verisure jakaa vain salattuja sähköpostiosoitteita näiden vastaanottajien kanssa.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Yksityiset turvallisuusyritykset, kuten Securitas, käsittelevät henkilötietojasi vastatakseen tapahtumiin, kun Verisure lähettää vartijoita kiinteistöösi.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Yhteystietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Hälytystilanteessa otetut kuvat ja äänet, kuten kuvat, video ja ääni, jotka voivat sisältää henkilötietojasi ja muiden henkilöiden henkilötietoja, jos he ovat läsnä hälytyksen lauetessa.
Liiketoiminnan edustajan antamat henkilökohtaiset lisätiedot, jotka olet antanut kirjeenvaihdossasi kanssamme (esim. puhelimitse, chatissa, sähköpostitse, tekstiviesteillä).
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Yhteistyökumppanit, kuten vakuutusyhtiöt ja leasing-yhtiöt, jotka voivat käsitellä henkilötietojasi eri tarkoituksiin, jos annat siihen suostumuksesi.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Kaikki henkilötietoryhmät, jollei nimenomaisesta suostumuksestasi muuta johdu.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Viranomaisille tai vastaaville kolmansille osapuolille, kuten poliisiviranomaisille tai hätäkeskukselle, esimerkiksi murto- tai onnettomuustapauksissa.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Yhteystietosi, kuten nimi, puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite.
Hälytystilanteessa olevat kuvat ja äänet, kuten kuvat, video ja ääni, jotka voivat sisältää henkilötietojasi ja muiden henkilöiden henkilötietoja, jos he ovat läsnä hälytyksen lauetessa.
Liiketoiminnan edustajan antamat henkilökohtaiset lisätiedot, jotka olet antanut kirjeenvaihdossasi kanssamme (esimerkiksi chatin, sähköpostin tai tekstiviestien välityksellä).
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Ostaja tai muu jatkaja sulautumisen, divestoinnin, rakenneuudistuksen, uudelleenjärjestelyn, purkamisen tai muun Verisuren omaisuuden myynnin tai siirron yhteydessä.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Kaikki henkilötietoryhmät.
Voimme jakaa tietojasi seuraaville tahoille:
Viranomaiselle tai vastaavalle kolmannelle osapuolelle tarkastusten, oikeudenkäyntien tai muiden vastaavien tarkoitusten yhteydessä. Tietoja voidaan jakaa oikeudellisten velvoitteiden noudattamiseksi ja oikeudellisten etujemme suojaamiseksi riitatilanteessa.
Jaettavien henkilötietojen luokat:
Kaikki henkilötietoryhmät.
Huomaa, että tätä luetteloa voidaan päivittää ajoittain.
7. Automatisoitu päätöksenteko
7.1 Verisure käyttää rajoitettuihin tarkoituksiin automaattista päätöksentekoa.
7.2 Verisure käyttää automaattista päätöksentekoa luottotietojen tarkistamiseen. Kun suoritamme luottotarkastuksia, käsittelemme henkilötietojasi tarkastaaksemme luottotietosi (Intrum), jota puolestaan käytetään arvioimaan, voimmeko tarjota palvelua sinulle, sillä myymme palvelumme laskulla. Päätös on täysin automatisoitu, mikä tarkoittaa, että algoritmi tekee päätöksen ja ilmoittaa sinulle ja myyjälle päätöksestä. Automaattinen päätös perustuu henkilötietoihin, kuten tuloihisi, velkaasi ja olettamiisi menoihin muun muassa asuinpaikkasi ja kotitaloutesi jäsenten määrän perusteella. Tämä prosessi auttaa meitä tekemään oikeudenmukaisia ja vastuullisia luottopäätöksiä.
7.3 Kerro meille, jos sinulla on kysyttävää sinua koskevasta automaattisesta päätöksestä. Yhteystietomme löytyvät tämän tietosuojaselosteen lopusta. Jos otat meihin yhteyttä ja kiistät automaattisen päätöksen, tarkistamme tiedot, joihin päätös perustui, sekä kaikki lisätiedot, jotka saatat antaa meille. Tällaisen tarkistuksen suorittaa ihminen, jolla on valtuudet muuttaa päätöstä, jos automaattinen päätös havaitaan virheelliseksi.
7.4 Mikäli valitset asennus- ja palvelumaksun suorittamiseksi rahoitusvaihtoehdon, teemme luottohakemuksen yhteistyökumppanimme Resurs Bankin kanssa, ja tässä yhteydessä Resurs Bank tekee luottotarkistuksen hakemuksen yhteydessä. Luottotietojen tarkastuksessa tässä yhteydessä pätee sama periaate kuin edellisessä kuvauksessa.
8. Missä tietojasi käsitellään
8.1 Verisure säilyttää henkilötietojasi vain EU/ETA-alueella tai maassa, jota koskee EU:n komission päätös riittävästä tietosuojan tasosta kolmannessa maassa.
8.2 Jos jokin Verisuren alihankkijoista käsittelee henkilötietoja EU:n/ETA:n ulkopuolisessa maassa tai maassa, jota EU:n komission riittävyyspäätös ei kata, Verisure varmistaa, että henkilötietosi suojataan ja että siirto suoritetaan sovellettavan lain mukaisesti. Siirto voi esimerkiksi perustua komission hyväksymiin vakiolausekkeisiin. Jos haluat tietoa tämän kohdan mukaisista siirroista, ota yhteyttä tietosuojavastaavaan osoitteessa [email protected].
9. Sinun oikeutesi
9.1 Vastuumme oikeuksistasi
9.1.1 Rekisterinpitäjänä olemme vastuussa siitä, että henkilötietojasi käsitellään sovellettavien tietosuojalakien mukaisesti ja että voit tehokkaasti käyttää oikeuksiasi rekisteröitynä. Voit ottaa meihin yhteyttä milloin tahansa, jos haluat käyttää oikeuksiasi. Yhteystiedot löydät tämän tietosuojaselosteen lopusta.
9.1.2 Meillä on velvollisuus vastata oikeuksien käyttämistä koskeviin pyyntöihisi yhden kuukauden kuluessa pyynnön vastaanottamisesta. Jos pyyntösi on monimutkainen tai jos olemme saaneet useita pyyntöjä, voimme pidentää tätä määräaikaa vielä kahdella kuukaudella. Jos emme pysty toteuttamaan pyytämääsi toimenpidettä kuukauden kuluessa, ilmoitamme sinulle viivästyksen syyn sekä oikeutesi tehdä valitus valvontaviranomaiselle ja hakea oikeussuojaa.
9.1.3 Sinua ei veloiteta mistään tiedoista, yhteydenotoista tai toimenpiteistä, jotka toteutamme pyyntösi hallinnoimiseksi ja siihen vastaamiseksi. Jos pyyntösi on kuitenkin ilmeisen perusteeton tai kohtuuton, voimme periä hallinnollisen maksun pyydettyjen tietojen antamisesta tai pyydetyn toimenpiteen toteuttamisesta tai kieltäytyä käsittelemästä pyyntöäsi kokonaan.
9.2 Oikeutesi saada pääsy tietoihin, oikaista ne, poistaa ne ja rajoittaa niiden käyttöä
9.2.1 Sinulla on oikeus pyytää:
a) Pääsy henkilötietoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulla on oikeus pyytää pääsy henkilötietoihin, joita meillä on hallussamme sinusta. Sinulla on myös oikeus saada maksutta tietoa siitä, mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta. Meillä on oikeus periä kohtuullinen käsittelymaksu, jos pyydät lisäkopioita. Jos teet pyynnön sähköisesti, esimerkiksi sähköpostitse, toimitamme sinulle tiedot yleisesti käytetyssä sähköisessä muodossa.
b) Henkilötietojesi oikaiseminen. Pyynnöstäsi tai omasta aloitteestamme korjaamme, anonymisoimme, poistamme tai täydennämme tiedot, jotka ovat virheellisiä, epätäydellisiä tai harhaanjohtavia. Sinulla on myös oikeus pyytää meitä täydentämään henkilötietojasi, jos jotain olennaista puuttuu.
c) Henkilötietojesi poistaminen. Sinulla on oikeus pyytää meitä poistamaan henkilötietosi, jos meillä ei ole pakottavaa syytä jatkaa henkilötietojen käsittelyä. Pakottavia syitä käsittelyn jatkamiselle voivat olla:
1) käsittely on tarpeen sananvapauden ja tiedonvälityksen vapauden kannalta,
2) käsittely on tarpeen lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi,
3) käsittely on tarpeen kansanterveyteen liittyvien yleisten etujen vuoksi,
4) käsittely on tarpeen yleisen edun mukaisia arkistointitarkoituksia, tieteellisiä tai historiallisia tutkimustarkoituksia tai tilastollisia tarkoituksia varten tai
5) käsittely on tarpeen oikeudellisten vaatimusten laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
Henkilötietosi poistetaan, jos mikään edellä mainituista olosuhteista ei täyty ja jos:
1) henkilötietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon keräsimme ne,
2) käsittelemme henkilötietojasi suostumuksesi perusteella ja peruutat suostumuksesi,
3) vastustat henkilötietojesi käsittelyä, joka perustuu oikeutettujen etujen arviointiin, eikä meillä ole pakottavia etuja, jotka syrjäyttäisivät etusi tai oikeutesi ja vapautesi,
4) olemme käsitelleet henkilötietojasi lainvastaisesti tai
5) meillä on oikeudellinen velvollisuus poistaa henkilötietosi.
a) Oikeus pyytää käsittelyn rajoittamista. Oikeus pyytää käsittelyn rajoittamista tarkoittaa, että rajoitamme tietojesi käsittelyä väliaikaisesti. Sinulla on oikeus pyytää käsittelyn rajoittamista, kun:
1) pidät tietojasi virheellisinä ja olet pyytänyt niiden oikaisemista kohdan 9.2.1 b) mukaisesti, sillä aikaa kun selvitämme henkilötietojen oikeellisuuden,
2) käsittely on lainvastaista, etkä halua tietojen poistamista,
3) rekisterinpitäjänä meidän ei enää tarvitse käsitellä henkilötietoja käsittelytarkoituksiamme varten, mutta sinä tarvitset niitä voidaksesi laatia, käyttää tai puolustaa oikeudellista vaatimusta, tai
4) olet vastustanut käsittelyä kohdassa 9.3 määritellyllä tavalla odottaessasi, että arvioimme, ovatko oikeutetut etumme tärkeämpiä kuin sinun oikeutetut etusi.
9.2.2 Toteutamme kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet ilmoittaaksemme kaikille, jotka ovat saaneet henkilötietoja edellä kohdassa 6 mainitulla tavalla, jos olemme oikaisseet, poistaneet tai rajoittaneet pääsyä henkilötietoihisi sen jälkeen, kun olet pyytänyt meitä tekemään niin. Pyynnöstäsi annamme sinulle lisätietoja henkilötietojesi vastaanottajista.
9.3 Oikeus vastustaa käsittelyä
9.3.1 Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, jos käsittelymme perustuu oikeutettuun etuun (ks. edellä kohta 3). Jos vastustat tällaista käsittelyä, jatkamme henkilötietojesi käsittelyä vain, jos meillä on siihen pakottavia syitä, jotka syrjäyttävät etusi tai oikeutesi ja vapautesi, tai jos käsittely on tarpeen oikeudellisten vaateiden laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
9.3.2 Jos et halua, että käytämme henkilötietojasi suoramarkkinointitarkoituksiin, sinulla on aina oikeus vastustaa tällaista käsittelyä ottamalla meihin yhteyttä. Lopetamme henkilötietojesi käytön kyseiseen tarkoitukseen, kun olemme saaneet vastustuksesi.
9.4 Oikeus peruuttaa suostumus
9.4.1 Jos käsittelemme henkilötietojasi oikeusperustana olevan suostumuksesi perusteella, sinulla on aina oikeus peruuttaa suostumuksesi. Voit tehdä sen milloin tahansa ottamalla meihin yhteyttä. Yhteystietomme löytyvät tämän tietosuojaselosteen lopusta.
9.5 Oikeutesi tietojen siirrettävyyteen
9.5.1 Sinulla on oikeus tietojen siirrettävyyteen, kun käsittelemme henkilötietojasi automatisoidusti ja kun käsittelyn oikeusperusteena on suostumuksesi tai sopimuksen täyttäminen.
9.5.2 Oikeus tietojen siirrettävyyteen tarkoittaa, että sinulla on oikeus saada käsittelemämme henkilötiedot koneellisesti luettavassa muodossa, jonka avulla voit siirtää nämä henkilötiedot toiselle rekisterinpitäjälle. Voit myös pyytää meitä siirtämään henkilötiedot suoraan toiselle rekisterinpitäjälle.
9.6 Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
9.6.1 Sinulla on rekisteröitynä oikeus tehdä valitus käsittelytoimistamme valvontaviranomaiselle, erityisesti siinä jäsenvaltiossa, jossa vakinainen asuinpaikkasi tai työpaikkasi on, taikka siinä jäsenvaltiossa, jossa väitetty rikkominen on tapahtunut. Suomessa toimivaltaisena valvontaviranomaisena toimii tietosuojavaltuutettu (https://tietosuoja.fi/).
10. Suojaamme henkilötietojasi
10.1 Olemme sitoutuneet varmistamaan, että tunnet olosi aina mukavaksi, kun annat meille henkilötietojasi. Siksi olemme toteuttaneet sekä teknisiä että organisatorisia turvatoimia, mukaan lukien käyttöoikeusrajoitukset ja säännölliset sisäiset tarkastukset, suojellaksemme henkilötietojasi parhaalla mahdollisella tavalla esimerkiksi luvattomalta käytöltä, muuttamiselta tai katoamiselta. Jos tapahtuu tietoturvaloukkaus, joka vaikuttaa olennaisesti sinuun tai henkilötietoihisi, esimerkiksi petoksen tai identiteettivarkauden riski, otamme sinuun yhteyttä selittääksemme, mitä on tapahtunut, ja antaaksemme sinulle neuvoja siitä, miten voit lieventää tällaisen tietoturvaloukkauksen mahdollisia haitallisia vaikutuksia, jotka koskevat sinua.
11. Evästeet
11.1 Käytämme evästeitä ja vastaavia tekniikoita ("evästeet") verkkosivustollamme ja sovelluksessamme muun muassa parantaaksemme käyttökokemustasi kanssamme sekä yksinkertaistaaksemme ja mukauttaaksemme verkkosivustoamme tarpeisiisi ja mieltymyksiisi. Verkkosivuston kävijöille suunnatussa tietosuojailmoituksessa kerromme sinulle, miten käsittelemme henkilötietojasi, kun vierailet verkkosivustollamme tai sovelluksessamme. Jos haluat lisätietoja evästeiden käytöstä, tutustu evästekäytäntöömme osoitteessa https://www.verisure.fi/tietoa-meista/evasteet.
12. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen
12.1 Tämä tietosuojailmoitus päivitettiin [kuukausi vuosi].
12.2 Pidätämme oikeuden muuttaa tätä tietosuojailmoitusta milloin tahansa. Ilmoituksen uusin versio on aina saatavilla verkkosivuillamme.
12.3 Kun teemme muutoksia, jotka eivät ole puhtaasti kielellisiä tai toimituksellisia, sinulle ilmoitetaan muutoksista kohtuullisen ajan kuluessa ennen muutosten voimaantuloa. Jos et hyväksy muutoksia, sinulla on oikeus vastustaa käsittelyä ennen muutosten voimaantuloa.
13. Kuinka ottaa meihin yhteyttä
Tietosuojavastaavamme toimii pääasiallisena yhteyshenkilönä kaikissa tietosuojaselosteeseemme liittyvissä asioissa. Käyttääksesi rekisteröidyn oikeuksia tietosuoja-asetuksen mukaisella tavalla, käytä tätä lomaketta. Tietosuojavastaavaan voi ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteessa [email protected].
Jos sinulla on valituksia tai kysymyksiä siitä, miten käytämme henkilötietojasi, ota meihin yhteyttä:
Verisure Oy, yrityksen Y-tunnus 1773522–2
Postiosoite: PL 80, 00241 Helsinki
Käyntiosoite: Televisiokatu 4, 00240 Helsinki
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: +358 10 217 9100
Verkkosivusto: www.verisure.fi