2018-02-27

Seniorit kysyvät, me vastaamme – Millainen on turvallinen koti?

Kotona olemisen pitää aina olla turvallista, eikä ole mukavaa, jos turvallisuudesta joutuu säännöllisesti kantamaan huolta. Entä jos syttyy tulipalo? Tai jos joku yrittää murtautua sisään? Tai jos itse tarvitsee apua? Miten kodin voi parhaiten turvata ikäviltä yllätyksiltä? Vastaamme nyt senioreita useimmin askarruttaviin kysymyksiin kodin hälytysjärjestelmistä.

 

Mitä kuuluu perusjärjestelmään ja mitä kaikkea saa kytketyksi samalla?

 

Ennen hälytysjärjestelmän valintaa Verisuren turvallisuusasiantuntija tekee kotiin turvakartoituksen, jossa käydään läpi kodin yksilölliset turvallisuusriskit. Kuhunkin kotiin parhaiten sopiva ratkaisu riippuu kodin ominaisuuksista ja asukkaiden tarpeista.

 

Verisure Home -murtohälytysjärjestelmään sisältyy kuvavarmennus, SOS-hätäkutsu ja -murtohälytysvalvonta 24/7 -palvelu. Se suojaa tehokkaasti asuntomurroilta ja tekee kodista turvallisemman.

 

Monipuolisempi vaihtoehto on Verisure Home Plus -järjestelmä, joka edellä mainittujen ominaisuuksien ohella sisältää tarkasti sijoitellun palohälytysjärjestelmän sekä vesi- ja vuotovahdin. Verisure Home Premium -järjestelmä puolestaan on laaja kodin palo- ja murtohälytysjärjestelmä, joka sisältää vesi- ja vuotovahdin ja SOS -hätäkutsun lisäksi myös turvapainikkeen.

 

Miten helppo järjestelmää on oikeasti itse käyttää?

 

Verisuren kodinturvakartoituksen ja järjestelmän asennuksen yhteydessä käydään läpi hälytysjärjestelmä ja sen laitteiden käyttö, joten hälytysjärjestelmään pääsee tutustumaan huolellisesti ammattilaisen kanssa. Tämän jälkeen kaikki sujuu vaivattomasti ja apua saa siltikin aina tarvittaessa asiakaspalvelustamme.

 

 

Miten luotettava hälytysjärjestelmä on?

 

Verisuren laitteet ovat uusinta teknologiaa. Kyseessä ei ole yksittäinen hälytin vaan kokonainen Verisuren hälytysjärjestelmä, jossa eri laitteet ja ratkaisut tukevat toisiaan. Oikean tiedon välittyminen oikeille henkilöille juuri oikealla hetkellä on siis huippuluokkaa ja järjestelmä takaa turvallisuutesi luotettavasti.

 

Kuinka nopeasti paikalle tulee apua, jos tulee hälytys? Entä jos painan turvapainiketta?

 

Hälytyksen sattuessa liiketunnistinkamerat lähettävät kuvia hälytyskeskukseen, joka toimii 24 tuntia vuorokaudessa ympäri vuoden. Hälytyskeskus reagoi välittömästi ja välittää tarpeen vaatiessa vartijan, poliisin tai pelastuslaitoksen paikalle. Vartijapalvelut ovat aina paikallisia, jotta saapuminen paikalle on mahdollisimman nopeaa. Tulipalon sattuessa paikalle lähetetään tietenkin palokunta. Verisuren turvapainike antaa lisäturvaa erityisesti vanhuksille.

 

Turvapainiketta painamalla saat apua nopeasti. Voit tallentaa halutessasi ääniviestin, joka välitetään Verisuren hälytyskeskukseen. Kun painat turvapainiketta, Verisuren hälytyskeskuspäivystäjä soittaa sinulle tai ottaa yhteyttä järjestelmään liitetyn puhekeskuksen kautta tarkistaakseen tilanteen.

 

Entä jos hälytysjärjestelmään tulee ongelmia?

 

Verisuren hälytysjärjestelmä viestii hälytyskeskukseen huoltotarpeista, kuten akkuhuollon tarpeesta ja paristojen varauksen vähenemisestä. Saat myös itse asiasta ilmoituksen sähköpostitse sekä Omien Sivujen ja mobiilisovelluksen kautta. Verisuren henkilökunta on sinuun tämän jälkeen yhteydessä. Asiakkaana saat käyttöösi nopean paikallisen huoltopalvelun. Jos sinulla on kysyttävää hälytysjärjestelmäsi toiminnasta, voit aina olla yhteydessä Verisuren asiakaspalveluun soittamalla 010 217 9195 tai lähettämällä sähköpostia asiakaspalvelu@verisure.fi.

 

Miten hälytysjärjestelmä toimii – saako järjestelmästä esimerkiksi ilmoituksia omaan puhelimeen?

 

Verisuren hälytysjärjestelmää voi hallita joko paikallisesti kotoa käsin tai etänä. Etähallinta onnistuu tietokoneella tai tabletilla Omat Sivut -palvelun kautta tai kännykällä Verisuren mobiilisovelluksella. Sovelluksella pystyy esimerkiksi kytkemään hälytyksen päälle tai pois, valvomaan lasten ja muiden henkilöiden tulemisia ja menemisiä, tarkkailemaan sisäilman lämpötilaa sekä vastaanottamaan tiedon järjestelmän hälytyksistä, kuten palohälytyksestä.

 

Kuinka kattavasti asennus voidaan tehdä asuntoon?

 

Jokaisen asennuksen suunnittelu alkaa ammattilaisen tekemällä turvakartoituksella. Hänen kanssaan käydään läpi kodin turvallisuusriskit ja asukkaiden tarpeet. Koti suojataan aina huomioiden juuri sen kodin ja perheen tarpeet. Uuteen asennukseen voi kuulua tarpeista riippuen murtohälytinjärjestelmä, palohälytysjärjestelmä, vesi- ja vuotovahti tai vaikka avaimeton älylukko.

 

Haluatko tietää, miten suojata kotisi murtovarkailta, parantaa kodin paloturvallisuutta ja ehkäistä kosteusvahinkoja?

 

 



 

Kommentit
Kirjoita kommentti
Kirjoita kommentti






Haluatko tietää, miten voit parhaiten suojata kotisi murtovarkailta, parantaa paloturvallisuutta ja ehkäistä kosteusvahinkoja? Tee nopea testimme ja saat vastauksen minuutissa!


Verisure tarjoaa kodinturvaa. Hälytyskeskuksemme valvoo kotiasi murroilta, paloilta ja vesivahingoilta ympäri vuorokauden. Kaikkiin hälytysjärjestelmiimme kuuluu ympärivuorokautinen hälytyskeskusvalvonta. Hälytyksen sattuessa toimimme välittömästi ja varmistamme oikeat toimenpiteet kameroiden kuvien sekä ainutlaatuisen puhekeskuksen ääniyhteyden avulla.

 

Tämä on Verisure Suomen virallinen blogi.